Byggjobb


Nu har jag haft en ledig onsdag igen. Lång promenad blev det i småregn, men både Oskar o jag fixade det ändå. Om jag nu inte sysslar med mitt eget jobb så kan jag ju syssla med gubbens. Vi skulle ändå ut med grejer till hans bygge så jag hjälpte honom att mäta ut profilerna. Nu har han alltså satt ut pinnar utanför det som ska bli grund och strävat dem med diagonalstag så de ska bli stabila. Sen har han satt upp profiltråd som ska vara exakt som husgrunden ska gjutas. Det här är festlig matte. Alla mått finns på ritningen förstås och de bör stämma, i alla fall på någon millimeter när. Det handlar om långsidorna och kortsidorna och så framför allt diagonalen i huset. Bägge diagonalerna måste vara exakt lika långa annars blir huset en romboid ( i det här fallet med en avlång huskropp). Det vita på bilden är isolering, något frigolitliknande som ska med när det ska gjutas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback