Skyttmon

... var vi också i, vid Ammerån. Om Skyttmon skrev jag mycket förra året vid den här tiden så jag upprepar inte, bara hänvisar till oktober månad 2010 på min dagbokslista här bredvid. Skyttmon har en spännande historia, värd att läsa om.


Skyttmon i år i alla fall.




Barrträden står raka som spjut här i stenfälten och vackert är det. Om man har tur (otur?) så kan man skymta björn mellan stenarna och träden, det finns många här och man ser spår ofta. Förra året hade nallarna krupit ner i ide när vi var här, då var det minus 16 grader och snö, men i år var det bara runt nollan och ingen snö så de var vakna än. Men jag såg ingen fast jag spejade och letade spår ;-). Kan inte låta bli att undra varför barrträden är så raka när alla björkar är krokiga och veliga? För hårt klimat kanske för björk egentligen?


Fina promenader i vackra omgivningar blev det.



Ammerån från förra året då vi hade en del snö. Ån är delvis naturreservat.

Kommentarer
Postat av: Trolda

Vackra bilder - tack för dem! OCH så UNDERBART att vovven är hemma igen!!!! =D



Trolda - kram :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback