Star - struck ...

... får jag fortsätta att fundera över hur det känns att bli och om jag är benägen att drabbas. För han var inte med på jakten idag, Karl-Petter på Ramstad gård utanför Säffle. Grisbonden Karl-Petter var ju en av de första bönder som sökte fru i TV och han blev uppmärksammad för sin frispråkiga humor och sin gård.

Men vi var där och jagade rådjur hela dagen tillsammans med Kalle K. och Kjell B. Det blev en fin jaktdag med flera släpp och jag lyckades hamna i jaktens centrum, långa tider. Det var spännande att stå andlöst stilla och vänta när jakten närmade sig och vi förstod att rådjur gått alldeles förbi oss inne i buskarna. Vi såg rådjur också och tre älgar som smög förbi oss tyst som andeväsen. Tänk att så stora djur kan röra sig så tyst! Men oskar jagade inte älg idag, jag tror och hoppas att han har slutat med det.  

Markerna här var utan överdrift bekväma. Det kostade inget att gå rätt långt och rätt snabbt ibland. Landskapet ut mot Värmlandsnäs är en mix av jordbruk och skog. Det finns också låga bergsåsar men inget högt att klättra i.

Det var väldigt nära men inget vilt blev fällt. Oskar jagade bra och sprang sammanlagt nästan två mil under dagen. Man kan mäta sånt på pejlen. Och nu fungerar den tack o lov!










Grishuset är rätt nybyggt, de kan gå ut och in som de vill här, lite typ terass har de att promenera ut på.


Smart med grannsamverkan för att stävja inbrott och aktioner från kriminella djurrättsgäng.

Kommentarer
Postat av: Suss

Har han fått sig någon fru på gården än?

Postat av: Gunvor

Så roligt att se att grisarna har det bra!



Starstruck blev jag en gång: 1969, då jag hängde på skivavdelningen en trappa ner på Domus Avenyn i Göteborg. När jag vände mig om stod Jimi Hendrix där tätt bakom, i en afganpäls, tillsammans med en tjej. Han var lång, det hade jag inte tänkt mig. Jag gick därifrån på darrande ben.

2011-11-20 @ 23:40:03
URL: http://svenska.iedior.se/#home
Postat av: Inga Magnusson

Suss: Nja, det blev inget varaktigt i samband med Bonde söker fru. Sambo dock sedan 2-3 år med en annan kvinna.



Gunvor: Åååååh, då hade nog även jag blivit knäsvag. Jag trodde också att han var kortväxt.

2011-11-21 @ 04:53:21
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback