Slut på minnet ...

... är det i min mobilkamera! Det betyder att alla kort som jag bemödat mig att ta idag, med rätt vinklar, rätt ljus, rätt motiv osv inte har blivit någonting. Jag kan inte låta bli att skratta åt mina bortkastade mödor runt matbort, över vackra tallrikar!

Jag har alltså fyllt minneskortet som jag tyckte var oändligt. Med några tusen kort (4000 tror jag på ett och ett halvt år) och många pixlar i varje så finns det en bortre gräns. Synd att inte kameran har kontakt med "molnet", då skulle det fungera ändå. Om molnet är det Ingermaryissa tror så är det nästan oändligt i motsats till hårddiskar, minneskort och annat påtagligt.

Men jag vet inte. Och framför allt vet jag inte vad jag ska göra med 4000 bilder från mitt vardagsliv! Album funkar inte. Någon som har en idé? Och frågan är också om jag vill ha dem kvar? Och vilka i så fall? Och om jag vill ägna tid åt sorteringsprocessen och förvaringproblemet? Ägandets dilemma!

Kommentarer
Postat av: Herta...vem det nu är.

För över allt till datorn till att börja med och sen sortera upp det viktigaste i olika mappar, familj och släkt och vänner först och sen allt annat om Du orkar och hinner. Och sen på dubbla hårddiskar förståss.

Postat av: soffie

men oj va trist blev alla borta?hoppas du kommer på nåt bra sätt att spara de foton du vill ha:!

2011-06-19 @ 22:31:24
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Photoshop Elements sorterar efter datum och tid (om du har lagt in detta i kameran så att varje bild är markerad - det missade jag i början så jag har en massa kort som är markerade 2005 när jag köpte kameran). Sen har man som en almanacka där man kan klicka upp varje dags kort. Problemet med det programmet är dock att det är lite knöligt att flytta mellan foldrarna och att ta bort kort - men jag har en gammal version, kanske är det bättre nu.

2011-06-20 @ 19:26:23
URL: http://svenska.iedior.se/#home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback