Hos Suss - Leontina!

Det blev besök hos Suss (blogg Leontina) i Örebro också. Och vi fick se det berömda närkeskåpet, det som var med i Antikrundan från Örebro. Ett fint skåp är det och det fungerar bra som förvaring.




Jättegod fisksoppa åt vi, Suss är fena på mat och bakning! Efterrätt jordgubbar. Och Suss som inte är vindrickare hade införskaffat ett gott vin särskilt till mig! Tack för det! Himla trevligt hade vi och kvällen bara rann undan tillsammans med Suss och hennes särbo.


Stadsparken i Örebro och Wadköping (den gamla bevarade träkåkstadsdelen) besökte vi också och jag köpte en fin akvarell med vintermotiv av en kvinna bosatt vid sjön Leken. Hennes motiv var därifrån och jag fastnade för den här vinterbilden. Konstnärinnan hade bott många år utomlands men hade börjat måla först när hon kom tillbaka till Sverige igen. Hon heter Lisbeth Björck.




Kommentarer
Postat av: Zarah

Det ser ut som ett trevligt besök hos Suss! Kanonfin akvarell, den skulle jag också kunna tänka mig att ha hemma hos mig... :-)

Postat av: Selma

Jag åste säga att Örebro är en satd som gett mig låga förväntningar genom åren men alltid överraskat positivt.

2011-07-18 @ 11:28:46
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Susanne

Tavlan var jättefin, jag får nog ta mig en tur dit ner och titta på de andra också.

2011-07-19 @ 00:22:11
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Herta

Örebro, denna underbara stad. Planerar en dagstur dit med sonen i sommar, 70-talsutställningen bl.a.

2011-07-19 @ 21:49:39
URL: http://hertabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback