Trekilometare ...

... blev det ingen idag, söndag. Primärt inte för att jag flippade ur av lathet, utan för att jag inte vill halka omkring och dessutom i blåsväder. Det har regnat lite av och till hela dagen och vägarna var inte gåvänliga, de var  slippriga. Och jag får väl räkna med att lårbenshals och annat med ålderns rätt  är skört! Kärringar ska inte hålla på och  dratta omkull!

Jag har istället ägnat mig åt att vara himla präktig: städat undan det värsta, tvättat, fixat disk och mat, strukit, kokat kaffe åt gubben och hans RR-domare, nja inte hans då, snarare Jazz`s, fixat korrespondens via mail, planterat ihop det som är kvar av julblommorna och slängt det vissna.

Jazz har idag tagit ett RR. För den som inte är hemma i jaktsammanhang så innebär det att han har han visat upp för en utomstående domare att han inte alls är intresserad av att jaga rådjur. Han ska jaga hare ( o ev, räv). Det gick alldeles utmärkt, man såg rådjur nära och Jazz var noll intresserad. Nu får han starta elitklass och vi hoppas att det blir elitprov i Eksjö i februari.

Eksjö har ett utmärkt stadshotell som även tar emot hundar. Dessutom har man ett museum som brukar ha bra utställningar och ovanliga små affärer som inte hör ihop med de stora kedjorna. Sen har man en vacker gammal stadsdel i trä och ett kanonfik vid torget.

Jag skulle alltså gärna åka till Eksjö igen. Haken är att det kan bli så mycket snö att man ställer in provet för det. Just nu har man någon halvmeter och det är alltså på gränsen.

I kväll såg vi ett fantastiskt teveprogram om ett äldre par (faktiskt mellan 80 och 90 år gamla) som hade varit ett par, men kommit isär och gift sig på var sitt håll. Sedan hade de blivit ensamma i hög ålder, träffats igen och blivit såååå förälskade. Det bara lyste om dem så jag fick tårar i ögonen. De till och med gifte sig och åkte på bröllopsresa! Och uppenbarligen blomstrade passionen på alla sätt. Det var bland det bästa jag har sett på teve på länge, det är långt emellan jag blir imponerad.

Tack snälla TT som kollat på
Zarabyrån idag! Jag ska skicka efter den, med ekskiva. TT har godkänt den efter ivrigt ruskande och fotograferande idag söndag! Lustig men affären låg bara ett par kilometer från hennes bostad!

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj, det teveprogrammet hade jag gärna kollat in, men missade. Kanske går det i repris.

Postat av: TT

Hade jag bott kvar i Surahammar hade jag bott en knapp kilometer ifrån! :o)

Det var inget besvär alls, jag tycker det är kul att gå i möbelaffärer, såg lite smått och gott jag kan tänka mej sen.

Du behöver INTE gengälda mej. Hade det varit sommar hade vi kunnat kört ner byrån åt dej men det här vädret är inget vidare att kajka runt i.

2011-01-10 @ 15:52:22
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Herta

Sätt på Dej en stegräknare så ser DU hur många många steg som DU inte vet om om Du struttar runt hemavid med alltmöjligt en dag.

2011-01-10 @ 21:04:28
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Lena

Grattis till Jazz och hans kunnige husse! Elitprov i Eksjö, det låter bra. Det brukar förutom proven vara festliga tillställningar med en väldans massa hundprat och trevligt folk.



Byrån är väldigt fin, speciellt med en ekskiva.



Tack för att du håller oss ajour med Kerstin-fallet.

2011-01-10 @ 23:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback