Kerstin Segerberg levde i fem dagar ...

... och hon skrev hela tiden lappar! Den sista lappen är daterad fem dagar efter försvinnandet, den dagen hon skulle ha varit på grötfesten enligt tidningen Aftonbladet. Hon åt snö för att stilla hungern, hon försökte gå till Tegen men gav upp, hon skar sig i försöken. Det är så hemskt att tänka på och visst rinner tårarna nerför kinderna av medlidande! I fem dagar levde hon innan hon till slut frös ihjäl i bilen, ensam på den öde skogsvägen, i en snödriva, det är ofattbart grymt! Det är alldeles ofattbart grymt!

"Jag har kört fel, jag har kört fast, jag har väntat på hjälp i fem dagar" , så skrev hon till sist enligt vad som står i tidningarna.

Kommentarer
Postat av: May Flodström

Jaa, verkligen.

2011-01-25 @ 21:58:41
Postat av: TT

Neeej! Fy fy fy... vilket sabla öde... man hoppades ju att hon kört av vägen, slagit i huvudet och varit medveten om döden.

Usch så tragiskt... man blir så ledsen.

Postat av: Marine Halvarsson

Kerstin försvann, på vägar som finns, alldeles i vår närhet. Bara ögonblick och avstånd, från där vi färdas... På "mina" vägar, där jag alltid kört! Det kommer att ta tid att förstå, att en människa kan kämpa för sitt liv i fem dygn utan att hittas... och slutligen frysa ihjäl! På en armlängds och hjärtas avstånd... och jag fryser i själen, av vemod.

2011-01-25 @ 22:31:56
Postat av: Anhörig

Var och hur har du kunnat få så detaljerad information, inte "bara" att hon skrivit lappar, utan vad som enligt dig stått på dem???????

2011-01-26 @ 13:56:00
Postat av: Lena

Men hur kan detta ha fått hända????? Så tragiskt och så onödigt! Man visste ju vart hon var på väg och det måste väl ha varit möjligt att kolla de vägval hon antagligen gjorde.

Helikopterspaningen verkar inte ha varit seriös och polisens förklaring, att bilen varit gömd under snötäckta granar, överensstämmer inte med bilderna på bilen vid sjökanten.



Nej, hon var gammal, ensamstående, det var jul och ingen brydde sig?



Usch! Varför finns det inte möjligheter att i Sverige suspendera, pricka eller ge löneavdrag till de tjänstemän som uppenbarligen fuskar på jobbet?

Poliser, lärare, försäkringskassans anställda m.fl

2011-01-26 @ 17:39:30
Postat av: Inga Magnusson

Anhörig: Jag citerar det som har stått i tidningarna; Aftonbladet som jag länkar till ovan, men också lokalpressen här i Värmland som jag inte länkar till. Sen kan ju inte jag veta om det är sant som står där förstås, men den informationen är väl att betrakta som allmän egendom. Hur de fått sina uppgifter vet jag inte. Hoppas det inte är fel, i så fall kommer felet ursprungligen från tidningarna alltså. Jag har ingen direktinfo från någon myndighets- eller privat person. Jag beklagar om Du tagit illa upp att en del av innehållet blev offentligt.



Alla: Nej det är tragiskt och obegripligt att det kunde hända och jag tror att vi alla i Sillerud har gått omkring i någon slags förstämning idag med tankarna hos Kerstin och hennes sista dagar i livet. Vi talar om det hela tiden för att försöka förstå och dela den förstämning som alla känner.



I efterhand så kan man tycka att det borde ha varit självklart att ploga upp den aktuella vägen och leta där. Men jag vet inte varför man bedömde det som onödigt. Eller, som många säger, att man kunde ha anlitat ortsbefolkning med skotrar och jägare som känner området. Nu var det ju i vilket fall som helst för sent. Kerstin var förmodligen redan död när larmet gick, men den här långa väntan för vänner och anhöriga har varit hemsk.



2011-01-26 @ 17:58:20
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Det här är så sorgligt.

2011-01-26 @ 18:08:22
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anhörig

Tack för ditt svar!!!

Och låt oss nu hoppas att Kerstin får vila ifred.

2011-01-26 @ 20:30:05
Postat av: Inga Magnusson

Anhörig: Ni som har släktrelation till Kerstin måste ha haft en pressande tid med all osäkerhet + uppmärksamhet från media förstås. Vi som bor här i Sillerud har ofta pratat om det och undrat hur Ni har haft det när Ni inte har vetat utan bara fått vänta. Precis som vi alla.



Efteråt kan man önska att mycket hade varit på ett annat sätt, men slumpen rår vi inte på. Och nu när vi vet och alla frågor fått ett svar, får vi lägga det här bakom oss. Och som Du säger, Kerstin får vila i frid. Nu är det hela över och kommer till ro, till slut.

2011-01-26 @ 22:19:44
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Fruktansvärd historia. Dödsannonsen fanns med i vår lokaltidning(?).

2011-01-28 @ 20:13:44
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback