Stolsläng ...

... ska det bli nu. De är jättegamla, så där 30 år, köpta på IKEA på 1980-talet tror jag. De har
varit kanonbra tycker jag, sköna att sitta på, avtagbara överdrag som gick att tvätta
i 90 grader så smutsen försvann.



Men de har varit åldersskröpliga länge nu, ibland har de helt enkelt kraschat under
någon större person. Gubben har velat slänga dem för länge sedan, men jag har
bett för lite lagning och nya skruvar och så. Hittills har det funkat, han har skruvat
och limmat och stått i,  men nu var hans
tålamod slut. De ska åka på tippen så fort vi får hem nya stolar.

Det finns ett par goda kandidater på EM, en som heter
Holmsund med läder både på
på sitsen och i ryggstödet.  Oj, va sköna de var! Inget hårt o kantigt som gnager sig in
i ryggkotorna. Men gubben får åka dit och provsitta dem också innan det kan bli
affär. Någon som vet nåt mer om det som kallas bycastläder?

(Till höger här är lille tax Oskars plats, med av min mamma  broderad tavla "Kommer kallad men ej strax, född till slav är ingen tax!" Hans föregångare Anton fick den till julklapp ett år)

Kommentarer
Postat av: Selma

Om tomten ville vara riktigt snäll med mig skulle han komma med ett gäng "Lilla Åland". Det vill jag ha!

Postat av: Herta

Min bästa kompis genom skolåren skrev alltid denna i poesiböckerna.

2011-12-16 @ 20:38:27
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: malin

Dom hade ingen obbola stol då?

2011-12-16 @ 23:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback