Firande i Sollentuna, Star hotell


Vi firade födelsedagarna i Sollentuna på Star hotell tillsammans med söner och några till.




God mat, trevlig stämning, god service. Och jag fick lära mig nytt om klättring av Linas sambo Robin som jobbar med det. Fick veta att vi har en bergvägg i Ärjäng som är lite känd i Sveriges klättrarvärld och som han har klättrat upp för, ja, eller ner för? Jag vet inte riktigt hur man gör. Jag kommer inte ihåg vad berget  heter men jag vet var den är, jättebrant och så vägen mellan väggen och Västersil.  Inomhusklättring i hall växer enormt snabbt just nu och nya ska byggas. I nytänket ligger att det ska finnas möjligheter för både avancerad klättring och för nybörjare / barn samt att man har kringaktiviteter med födelsedagskalas och familjeevenemang. Detta är en sport som man kan utöva tillsammans olika åldrar. Tävlingar finns också förstås där främst valet av svårighetsgrad är utslagsgivande, inte snabbhet. Att se klättringstävling live / via dator ska vara givande, det är spännande och varje klättring görs inom minimitid.









Snygg restaurang var det.


God service av Birre (var det väl han hette!)


Rummet kan man inte heller klaga på. Eget litet vardagsrum minsann. Här bodde Trixi och vi kunde titta till henne under firar-kvällen mellan matvarven. Himla praktiskt!

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej



Det ser ut som ett bra ställe att fira födelsedagar på. jag visste heller inte om den där klättervägen förrän nån visade mig den i somras.



Önskar Dig en fin andra adventshelg!

Postat av: Zarah

Ni verkar ha haft mysigt firande i storsta`n!



Noterar också att du har julefint hær på bloggen, men har dock læst i en kommentar hos Suss att du inte hunnit få fram adventspynt i hemmet! Dær ær vi ganska lika, jag har ofta varit vældigt sent ut. Men bættre sent æn aldrig, heter det ju!

2011-12-03 @ 11:39:40
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: sylvia arthursson

Åter kommer med något. Glömde önska Inga grattis

2011-12-03 @ 19:45:44
Postat av: Inga Magnusson

Sylvia: Ha ha... det är helt lugnt! Jag har inte min födelsedag utlagd på Facebook så jag får inte så många gratulationer som gubben, men jag klarar mig bra ändå.

2011-12-03 @ 19:48:48
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Vilken trevlig resa och hotellet verkade toppen. Grattis än en gång, även om vår nuvarande anses synnerligen ojämn. Jag firar allt, tycker man ska ta alla chanser att ha lite fest! I våras var jag i Barca på födelsedagen, med 3 mycket goda vänner ur altstämman i kören. Det var inget fel!

2011-12-03 @ 23:23:23
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Oj! Känner igen de fina smidesräckena på hotellet. Där hjälpte jag till med det administrativa på ett möte år 2000 när cheferna i AstraZeneca R&D träffades första gången efter det att Astra och Zeneca slagit sig ihop. Mycket har hänt sedan dess.

2011-12-04 @ 15:27:41
URL: http://svenska.iedior.se/#home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback