Obotligt sjuk ...

... är nog inte min riktiga dator, lap-topen. Men så pass illa däran att den kräver "inläggning" i Karlstad någon vecka för radering och ominstallationer. Det är vådan av att surfa runt på allt möjligt och få virus. Eller också är det någon uppdatering som har hängt sig. Man ska aldrig uppdatera nåt! Det blir bara kompatibilitetsbekymmer.

Och nu har jag förstås abstinens, riktigt irriterad är jag. Datorer ska liksom fungera och jag gruvar mig redan över allt som ska installeras igen och alla lösenord och program som ska letas fram ur skrymslen och vrår. Och emailadresser!  Och bilder! Vi har hur mycket gammal programvara som helst drällande i lådor och jag lyckas ständigt förtränga vad som är aktuellt.

Nästa dator blir i alla fall en iPad. Jag är rejält förtjust i gubbens padda. Och inte lika virusbenägen är den  heller. Snabb och lätthanterlig. Och batteriladdning som håller i flera dagar.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa



Ja, jobbigt när datorer krånglar och man inte vet varför...

Kommer ihåg när jag var utan dator ett par veckor...verkligen abstinensbesvär ;-)

Är nyfiken på iPad...låter intressant

men med en sådan kan man väl inte jobba med bilder och grafik ?

Postat av: Herta

Gå en kurs. Visst kan rätt person rädda en hårddisk te x. Vi hade vår på specialgenomgång i "vita rum" i Stockholm. Kostade pengar men alla bilder från kalar, konfirmation, hela uppväxten alla semestrar, alla gamla disketter som jag fört över jag allt är tillbaka där det hör hemma.

2011-08-09 @ 22:46:22
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Marie

Jag har alltid Norton på mina datorer. Min största rädsla är att få ngt virus som kryper sig in i min dator för att sedan föra informationen som jag har på den vidare....



Jag vill också tala om för dig att jag fortfarande läser din blogg varje dag, ibland flera gånger om dagen, men jag kommenterar inte så ofta. Jag och Mini lägger för tillfället mycket tid på det jag skrev till dig om förut. Det verkar vara den bästa idén just nu. Jag försöker dock uppdatera min egen blogg då och då om inte annat för att jag ska ha minnen kvar från den här sommaren. Jag gör det nog mer pliktskyldigt än av egen vilja för tillfället.



Kram!

2011-08-10 @ 08:01:20
URL: http://www.mariee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback