Frivillig sammanslutning av polis-milis ...

... patrullerar på sin fritid i Rialas vargrevir!  De har bildat en förening och kallar sig APU, Anti pouching Unit. Det var nyheter för mig. Syftet är att förhindra tjuvjakt eller giftutläggning eller försök att skrämma bort vargarna i området. Jag kan inte låta bli att fnissa lite åt detta.  De kan inte ana hur välkomna just de här vargarna är av både vargvänner och vargfiender! Äntligen ett revir nära storstad så att börda av / glädjen med varg kan delas av tätortsboende, äntligen ett revir med varg som har nya gener! Jag tror inte att Rialavargarna behöver något extra skydd.

Det är just nu tydligen minst fem vargar som uppehåller sig i reviret och eftersom tiken har löpt så blir det förmodligen ytterligare en kull nu frampå vårkanten. Fjolårsvalparna kommer då att vandra allt längre bort från föräldraparet och söka sig nya egan områden, i första hand nära men även längre bort.

http://www.dn.se/sthlm/jag-tycker-vargen-hor-hemma-har

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback