Himla kallt är det!

Vi hade - 27 grader i morse. Det betyder att det var runt - 30 häromkring för vi brukar ha varmast. Nu fryser vattnet och avloppet här och där. Vackert med sol är det men alltså lite i överkant kyligt. Och jägare har jaktabstinens. Häromdagen var Roland ute och plogade på vallarna. Rådjuren har svårt att orka sparka fram tillräckligt med mat nu när det är minst halvmetern snö och så pass kallt. De behöver lite hjälp på traven. Och rådjursjakten är förstås avslutad med de här förhållandena.

Kommentarer
Postat av: Mia

T.o.m i Småland har vi haft mellan 20-15 minusgrader på nätterna. Inte inne i Jönköping där jag sover, men väl fyra mil söderut där jag arbetar! Veckan som kommer ska bjuda på litet mer behaglig temperatur, utlovar SMHI.

Postat av: TT

Ja, här trampas det runt hemma och hummas om kylan, han längtar ut!

2010-01-09 @ 19:45:51
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: anne

Det börjar räcka med minusgraderna, vår bergvärmepump levererar inte så det räcker. Inte så att jag är kinkig, men jag gillar inte att hoppa jämfota pga kallt golv efter dusch.

2010-01-09 @ 20:08:22
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, 27 minusgrader är "ganska" mycket !

och kylan ställer till med en del problem här och där.

Här sken också solen idag, och det var så fint.

Men så har vi ju inte lika kallt här i Stockholm som ni har det.

Ha en bra fortsatt helg

2010-01-09 @ 22:24:44
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback