Lattja på restaurang Invito i Umeå...

... kan man göra också.  Nu är vår veckolånga vistelse i Norrland  avslutad så jag kan berätta lite mer. Vi hade himla kul födelsedagskvällen, tillsammans med dotter, Kristian R och barnbarnen. Alla trivdes eftersom vi lade oss på nivån 6- 8 år. ;-))





Personal och andra gäster visade ett fantastiskt tålamod över stimmet i vårt väderstreck, särskilt imponerad blev över deras fördragsamhet när vi sjöng, Maskvisan. Ni vet:

 "Ingen tycker om mig, ingen vill ha mig, för att jag gillar mask. Korta och klibbiga, långa och slibbiga, jag har dom i en liten ask. Jag biter av dom huvet, suger ut saften och sedan slänger skinnet bort. Ingen tycker om mig osv"


 Min fantastiska laxrätt! Medan vi åt var vi lite mer stillsamma.



De yngsta åt pannkakor förstås. De  serverades sylt och vispgrädde i små badkar och vi var säkra på att man i köket har små kranar där man kan tappa i badkaren.


Visst är han en vacker liten prins! Det är båda men det var bara en som ville vara med på bild den här kvällen och det respekterar jag förstås.


Och jag fick mer paket, den här gången med vackert färgstämda glaskulor att hänga i fönster eller ett vitt hörn. Och jättevackra blommor som kommer hit till bloggen i ett annat inlägg.


Kommentarer
Postat av: Selma

Låter som en riktig kalaskväll.

Postat av: ingrid

Underbara bilder, blir glad då jag förstår att du haft det bra!!

2010-12-03 @ 16:30:22
Postat av: anne

Ett sådant kalas måste bara vara härligt!



Jag älskar maskvisan!!!

2010-12-03 @ 18:25:17
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Du, det lilla ljuvliga barnbarnet är väldigt lik sin mormor som jag minns henne i 12-årsåldern = SÖT! Härligt att du fick en sån fin vecka däruppe i min forna hemstad. KRAM i efterhand när du nu trätt in i min ädla ålder!

2010-12-03 @ 21:10:58
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback