Försvunnen kvinna ...

... från Svensbyn i Sillerud, 78 år gammal, är alltså f.d. prästen Kerstin S. Hon skulle antagligen leverera julblommor från Silleruds församling  till äldre människor uppåt Glaskogen men kom alltså inte tillbaka. Det är till och med osäkert vilken dag hon försvann. Larmet kom idag den 20:e men hon ha försvunnit redan den 15:e dec.  Räddningstjänsten letar nu efter henne och hennes bil, en silverfärgad Citroen. Man utgår från trakterna runt sjön Stora Bör.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2262180/78-arig-kvinna-mystiskt-forsvunnen-i-arjang

Kommentarer
Postat av: Landkrabba

Wow, vilket minne! Alla rätt förutom syskonbarn. Det har jag inga. Än. Men min bror ska bli pappa till våren. Möjligen att jag skrivit en del om hans hundar, en jämthund och två shetland sheepdogs.

Ja, livet till sjöss var kul på ett sätt men jag insåg att det för mig skulle vara ohållbart att kombinera med familjeliv, speciellt med tanke på att min fästman är till sjöss han med. Så när vi bestämde oss för att utöka familjen klev jag även iland och började studera ekonomi med inriktning på HRM, något jag känner att jag verkligen vill läsa och ser en framtid inom. På land. Och jag är lyckligare än någonsin med livet! :)

Postat av: Lena

Uj, uj, detta är en rysare. Iskallt, snöigt, halkigt, vad kan ha hänt?

2010-12-20 @ 20:28:40
Postat av: Landkrabba

Sv: Jag läser ett ekonomprogram med inriktning på Human Resource Management. Hela hösten har vi läst företagsekonomi och skall till våren gå över på HRM-ämnen som arbetsrätt till exempel. Min förhoppning är att kunna få ett jobb innan utbildningen är klar, helst med sjöfartsanknytning men Kalmar är ju ingen sjöfartsstad egentligen. Inte som Göteborg eller Malmö till exempel. Vi vill båda bo kvar i Kalmar så sjöfartsanknytning är mer ett önskemål än krav. Just nu drömmer jag väl lite om att bli rekryterare eller jobbcoach men vi får väl se. Först blir det mammaledighet i alla fall!

2010-12-20 @ 21:09:00
URL: http://landkrabba.blogg.se/
Postat av: Herta

Men så ruggigt och mitt i vintern också. Bilen måste väl synás någonstans.

2010-12-20 @ 21:25:23
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: TT

Men fy vad otäckt, stackars dam!

Hoppas på en bra lösning.

Dottern är lokaliserad men inte fick jag glada nyheter... drogerna segrade igen.

2010-12-20 @ 21:30:22
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Landkrabba: Du har ju läshuvud så det kommer att gå fint att sadla om och så kommer det ju en mammaledighet emellan!



Lena: Ja, vi undrar också förstås och många är oroliga.



Herta: Ja om den ligger nära vägen i alla fall. I bästa fall så har hon åkt till några vänner eller så utan att berätta, men det verkar långsökt. Hon har ett starkt engagemang i vår församling och kyrkan.



TT: Jag känner med Dig och Din familj.

2010-12-20 @ 22:43:54
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback