Bloggkontakter över tid 1.

I samband med mitt femårsjubileum så tänker jag uppmärksamma några av de bloggkontakter jag haft under den här tiden. Det är kanske mest intressant för andra bloggare, så "vanligt folk" kan ju avstå från att läsa.

Jag börjar längst bak förstås i tid.

Annaa Mattsson var en av de  som först kommenterade på min blogg. Det var en speciell känsla, att en för mig främmande människa hade läst min blogg och skrev något om min text. Vi har kommit att ha ett utbyte om skolan bl.a.  Annaa stavar verkligen sitt namn så, jobbar som frilansjournalist, mest inom kooperation / konsumentrörelsen, miljöfrågor "Jordens vänner" eller nåt sånt. Hon bor utanför Stockholm, har nyss bytt lägenhet eftersom de tre barnen börjar bli vuxna och flyger ut. Men hon är bördig från Uddevalla. Annaa har levt ett spännande liv med mycket av både sorg och glädjeämnen, men kan se det mesta med en gnutta torr humor och självdistans. Hon har en blogg med i stort sett enbart text, men den är läsvärd, hon skriver proffsigt och bra, krönikerstil om vardag och Irland och barnen bla. Jag läser Annaas blogg förstås fortfarande, men jag kommenterar inte så ofta. Vi har träffats en gång, i Stockholm över ett glas vin och massor av vit sparris med tillbehör. Det hände förra året när gubben och söner var i Japan på bröllopet och det var trevligt, Annaa var som jag hade föreställt mig.

Fröken Tjatlund är nära lierad med Annaa. Det går inte att skriva hela det bloggnamnet så det blir Tjatis. Hon bor i Stockholm på söder, använder mycket tid med barnbarnen och sin familj. Tjatis o mannen reser ibland på mycket långa resor om vilka berättas underhållande.  Tjatis har också en befriande självdistans, lite samma typ av humor som Annaa.  Hos Tjatis har också funnits stora sorger i livet och på bloggen, men också glädjeämnen förstås.

Petra Sallykleeblogg och även någon annan pseudonym var en blogg jag följde länge. Hon målade bilder och ställde ut. Jag tror till och med att hon var släkt avlägset med en bekant till oss, en rätt känd släkt i Sverige i olika kulturella sammanhang, en släkt med en märklig ´historia i samband med den kom till Sverige. Men hon bytte bloggnamn och blogghemvist några gånger, hade långa blogguppehåll, finns säkert kvar än på något sätt men jag har tappat bort henne.






Kommentarer
Postat av: anne

Spännande! :)

Postat av: Lotten

Intressant att läsa om dina bloggkontakter!

2010-12-18 @ 19:28:45
URL: http://blottenblogg.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback