Tandkräm mot åldrande...

... kan man köpa och jag går som vanligt på allting och köper. Nu blir jag nog ung och fräsch som en nyponros från topp till tå  ;-)), genom att använda rätt tandkräm, eller vad tror Ni? Någon annan som är lika lättlurad?

...

I morgon hoppas jag att vi orkar gå med på Spring Väst här runt Liane, vi har i alla fall ambitionen och vi skulle behöva gå någon mil nu efter helgens övningar i frosseri. Det är inget annat inbokat än så länge så det borde funka. Roland kan berätta lite om ställena som passeras, han är ju född här. Jag inleder mitt påsklov med en lagom kombination av lathet och nyttighet.

Uppdaterat: Eftersom Anne och jag har ett meningsutbyte om sork här på kommentarsplats så ändrar jag kategorin till rovdjur! ;-))

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Tandkräm mot åldrande...ja, tänk om det vore så enkelt !! :-)

Ha en fin kväll på sista påsk-helgs-dagen och ha en bra vecka som kommer

Postat av: Ingrid

Nu kanske inte jag kommer att känna igen dig, om du får hålla på med dessa nymodigheter i en hel vecka:)

Ha det gott tills vi hörs eller ses!!!Kram (ps jag vilar lite, läser mycket ds)

2010-04-05 @ 22:20:10
Postat av: anne

Hmm..Föryngrande tandkräm..? Min erfarenhet av de flesta specialeffektstandkrämer är att jag har hela munnen skinnflådd....



Sv. Nog är dottern bright alltid men hon använder det där det passar henne. Humör har hon och det är inte av mammas mer jämmodiga sort inte...

2010-04-05 @ 22:44:05
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Sv. AAAAHHHHHH!!!!!!! Jag har inte dödat en endaste sork!!!!! Jag bara HIIIIVAR ut dem i svansstumpen när katterna har lagt dem under köksbordet!!!!



Fast med de gångar de nu åstadkommit tror jag det är stor risk för landskred! Vad säger försäkringsbolagen om det? Eller träder smågnagarsorkrättsfrigörelseorganisationen in då?



Godkänner sorkgnagarföreningen de vibrerande sorkskräckmackapärerna!?!



Jag vill inte ramla ner i storgropar i sommar....;)

2010-04-05 @ 23:00:11
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Den där måste jag skynda mig att testa, jag som snart fyller år..... Hahaha, mycket dumt har jag sett, men det har säkert någon föryngrade påverkan på tandhalsarna el dyl.

2010-04-05 @ 23:16:22
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Ingermaryissa: Tackar! Jo det ska bli skönt att vara ledig.



Ingrid: Nej enligt reklamen för den ´här tandkrämen så ska den verkligen förnya saker och ting, men Du kan ju känna igen mig på kläderna, de tenderar ju att vara samma stuk varje dag. Här ändrar vi inget.



Anne: BRA!!!! Det låter betryggande tycker jag. Sen tror jag att Du förväntas att inte se glad ut när Du hivar ut dem, det skulle kunna tolkas som sorkhat, och det är fult det. Och det är säkrast att Du hanterar de små kropparna av de avlidna med en viss värdighet.



Det där med landskred är smällar man får ta när man nu alldeles frivilligt valt att bo med trädgård och inte på 5:e våningen i ett hyreshus. Ingen är ju tvungen att bo i villa där vi alla vet att sorkar finns. De var ju som sagt ofta där före huset och har ett mycket starkt skydd i lagstiftningen så som urinnevånare.



Nej de här djurrättsskyddsorganisationerna träder inte in men om Du anmäler riklig sorkförekomst till dem så kan de ordna särskilda sorksafaris i området och försöka locka dit turister från Tyskland och då kan Du ta inträde och därmed bli rikligt kompenserad för olägenheten med sork. Och Du ska vara glad och tacksam för det.



Nja, rent lagtekniskt är det godkänt att skrämma med vibrator, men sorkföreningen anser ändå att det är moraliskt förkastligt, man ska vara glad över sorkbesök. ;-)). Lycka till i umgänget med de små liven. Om Du har tur så får Du höra dem pipa till varandra på kvällarna.



(Om jag nu ska vara allvarlig några sekunder så har vi testat det mot sork och det fungerar inte hos oss i alla fall, bara några dagar).



Suss: Mmmm jag har allt koll på att Du fyller år. Har Du planerat något stort partaj den 17:e?



2010-04-06 @ 07:14:09
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anne

Hahahahaaa!!! Sorksafaris för tyska turister!!??? Underbart! De kan få bo i vårt "Vita Huset" (fd höns- och svinhus), fiska i bäcken och insupa doften av frisk luft förstärkt med kodynga!



Vilken affärsidé! Kanske kan jag äntligen blir rik!!!

2010-04-06 @ 08:18:13
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: TT

Undrar om man ska kleta där där tandkrämen runt hela fejan kanske..?

2010-04-06 @ 11:08:05
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Inga M

Anne: Ja, vi får nu tillsammans göra en insats mot det här sorkhatet som hela tiden underblåses av gamla förlegade traditioner och sagor, sånt som härstammar från den tiden sorken verkligen var ett hot mot människors överlevnad. Om sorkarna åt upp skörden då så hungrade familjen, men nu är det ju bara lyxen av att ha en villaträdgård som påverkas. Den är ju egentligen helt onödig i dagens samhälle, inget som odlas där har ju med vår huvudsakliga försörjning att göra, så den får vi vara beredda att offra för enfalden (ursäkta stavfelet, det ska vara mångfalden!) i naturen. Alla som har hållit i liten brunögd sork och sett den djupt in i ögonen vet att de skrämmande sagorna har fel. Inte nog med att vår inställning till sorken styrs av gamla myter, den underblåses hela tiden av det grupptryck för hat och utrotning som brukar följa i sorkens spår. Grannar slår sig samman i maffialiknande interna grupperingar, ja de liknar faktiskt Hells Angels till sin uppbyggnad. Man utbyter hemliga knep mot sork, lägger ut olagligt gift, spårar sork och utbyter information om dagens sorkläge, till och med skjuter sork illegalt. Ja, usch ja så hemskt det kan bli har jag läst i Nya Wermlandstidningens artiklar av Karin Sidensvans.

2010-04-06 @ 11:11:46
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

TT: Det kanske funkar bäst då! Jag får testa.

2010-04-06 @ 11:37:56
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Får man månne nya tänder med den tandkrämen... Mjölktänderna kommer kanske åter...

2010-04-06 @ 20:46:47
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Alla: Jag lovar att återkomma med rapport om åldersläget efter användning av tandkräm anti - age.

2010-04-06 @ 23:04:26
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback