Rullbord i köket


Bordet var mer utdraget och större förut, före den stora saneringen inför japanbesöket. Men nu vill vi inte ha de stora tippande tidningshögarna tillbaka på stolarna och bordet. Vi måste skärpa oss och få lite ordning här.

Knepet tror gubben, är att inte dra ut bordet mer, utan låta det förbli minimalt så det inte får plats så mycket ovidkommande. Vi är ju trots allt bara två personer till vardags och vi ska klara oss med litet bord. Sen blev det här lilla rullbordet över av en slump. Kanske kan det härbärgera de nödvändiga tidningarna. Högen närmast här är gubbens ( ATL!) och den andra bredvid är min. Underst ska vi ha gammalt som vi vill spara säger vi ( skumt syfte!!). Att vi har varsin hög beror på mig, jag ville inte ha delad vårdnad, gubben får mycket mer post än vad jag får, exempelvis kilovis med kommunpapper pga sitt kommunpolitiska engagemang och en massa jägarförbundspapper.

Vi når tidningarna när vi sitter vid bordet. Och det är ju bra, för lata är vi och vill inte hoppa upp från kaffekoppen för att hämta läsning.

När vi får gäster så är det enkelt att rulla bort tidningsbordet och sätta dit en stol istället. Åtminstone fungerar det så i teorin. Vi får se hur det blir i verkliga livet. Om det funkar så blir det nog ett snyggare rullbord framöver istället för det här svarta i plåt.

Kommentarer
Postat av: Lena

En utmärkt idé! Tack för det förslaget. Här sitter vi två stycken vid ett slagbord för sex personer. Ena skivan är ständigt fylld med det brevbäraren släpar hit. Och allt ligger kvar tills det knackar på dörren Då vips försvinner allt ner i en stor påse. Huller om buller, för att vi ska få plats att fika eller äta lite.



Vi har försökt med en tidsskriftssamlare. Men då måste man resa sig. Latoxar är vi också.

2009-09-03 @ 22:00:05
Postat av: anne

Asch! Tidningshögar på bord och stolar- det tillhör ju standardinredningen i normala hem ju! :)

Postat av: ingrid

Käck ide, tror jag ska härma dig!!!!

2009-09-03 @ 22:27:03
Postat av: Inga M

Lena: Exakt. Det känner vi igen, det är bara att våra högar tenderade att bli så stora att det krävdes mycket möda att få bort dem, flera vändor.



Anne: Hmm hos oss tenderade de att ta över inredningen, inte bara vara ett tillbehör.



Ingrid: Vi får kolla av om det funkar.

2009-09-03 @ 22:52:58
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Trolda

Gillar tanken med "underst ska vi ha gammalt vi vill SPARA"...;-) Det hörs tydligt att det finns "samlar-instinkter" här...=D Iden´som sådan är ju alldeles UTMÄRKT tycker jag! Bekvämt och enkelt och bara att rulla bort vid besök! Och eftersom jag ingått ett AVTAL med Fåglarna om kommande VINTER-MATNING låter de SJÄLVKLART kransen vara...;-) Och än så länge har då ingen norpat på den =D (å andra sidan bjuder jag väl på det =D)



Trolda - önskar dig en fin helg! =D

2009-09-04 @ 07:43:15
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Suss

Väldigt intressant att testa olika lösningar. Jag dras med ett annat problem. När kärestan är här, eller nåt av barnen, förlorar jag plötsligt min plats vid bordet. Alla tycker att det är deras plats. Jag grymtar inte om det, men lite speciellt är det. Jag antar att alla vill sitta så de ser både hallen och ut genom köksfönstret. Rullbordet verkar väldigt praktiskt. Fiffig lösning på tidnings- och pappersproblemet som vi alla dras med

2009-09-04 @ 22:47:54
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Trolda: Jag har en idé om att det till och med ska rymmas under köksbordet!



Suss: Alltså så mesig får Du inte vara så Du inte försvarar Din plats vid köksbordet! Självklart ska Du sitta på Din plats "annars kan det kvitta med hele ätinga" som en gubbe här brukade säga i såna sammanhang.

2009-09-05 @ 09:26:50
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback