Uppdaterat om handsprit.

Jag hör ju till dem som använder handsprit flitigt för att så gott jag kan bidra till att göra bacon-feber-spridningen så långsam som möjligt. Hittills har förpackningarna för handsprit varit  stora och svåra att förvara i en liten handväska. Men nu har det kommit små påfyllnadsflaskor till apoteken. Man kan köpa dem och en större plastflaska att fylla på ifrån. Handsprit finns åter på apoteken, det var slut ett tag i värsta köpruschen.


Nu verkar det förresten som om svininfluensan kom av sig lite och tacksam kan man väl vara för det.  Eller också är det som experterna säger; erfarenheterna från tidigare influensor är att de går i vågor tills alla har drabbats mer eller mindre.

Kommentarer
Postat av: Lotten

Hm, jag är fortfarande kluven. Det är så många olika bud om det verkligen gör något till och från. Vi har en flaska på jobbet och den använder jag ibland. Barnen har ju inget på skolan, utan där kör man tvål och vatten. Rent generellt skulle jag vilja ha mer medvetet tänk kring detta hos många i magsjuketider, inte bara flunsatider...

Postat av: anne

De där småflaskorna är behändiga, jag brukar fylla sådana när jag är på resande fot, schampo tex räcker en vecka drygt.



Jag har funderat mer på vaccinationen och då jag nyligen läste att något i viruset gör att de djupare luftvägarna angrips och det är orsaken till de respiratoriska problem somliga fått, så kände jag att med mina dåliga luftvägar finns bara ett alternativ. Jag törs inte annat än vaccinera mig. Men det gäller mig, inte den som inte har problem heller.

2009-10-06 @ 19:46:45
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Hittills har jag inte brytt mig om att köpa handsprit,

utan bara varit lite mera uppmärksam på vart jag har mina händer när jag är ute,

och tvättat dem noggrant när jag kommer hem.



Fast det är klart det vore nog inte så dumt med en liten flaska med handsprit i väskan

ifall det skulle vara någon situation när man känner sig lite osäker.

Bara det inte läcker i väskan, där det finns plånbok, kamera och mobil m.m.

Och sedan man stinker sprit ;-)



Kanske hand-gel är bättre att ha i väskan....för det finns det väl har jag för mig ?



Jo, jag har också hört att Svininfluensan kommit av sig,

men det finns nog en stor risk att den sätter igång på allvar så småningom,

precis som övriga influensor brukar göra.



2009-10-06 @ 21:43:46
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inga M

Alla: Jag tror att jag vaccinerar mig i alla fall. Det är värt det om jag kan slippa bli liggande en eller ett par veckor.



Handspriten som jag har i de här små flaskorna är i gelform och den läcker inte alls i väskan fast det är rejält trångt och jag klämmer ner allting. Bra att ha när det inte är möjligt att tvätta händerna före mat eller fika.



Fast stinker sprit gör vi alla numera, överallt!

2009-10-06 @ 22:23:07
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback