Jättevacker blombukett...


fick vi av en god vän på besök igår onsdag kväll. Jag som fortfarande, ur rent administrativ synpunkt, är ogift  lyckades snabbt associera den till brudbukett och försökte tindra vackert med ögonen. Den besökande gästen kryddade mina förhoppningar genom att påpeka att hon faktiskt har vigselrätt!

Men gubben såg ut som en drunknande, ungefär samma blick som han har  över kanten på provhytten när jag vid sällsynt tillfällen lyckas få in honom i en sån. Och antagligen handlar det i båda fallen om cellskräck. :-))

Alltså, något giftermål blev det inte igår heller. Suck! Fast vi hade en gemytlig och kreativ kväll i trevligt sällskap.

Premiär på rådjursjakt med hund var det idag torsdag. Det blev ett antal rådjur på benen och Oskar var lycklig men inget skjutet. Dock lite dråpligt när rådjuren kom ut ur skogen i jägarnas spår, fast på oskjutbart håll. Nu är gubben på något möte i Karlstad med rovdjursansvariga i Jägarförbundets alla kretsar i Värmland. Det ska in en ny skyddsjaktsansökan på varg i Gräsmarksreviret där så mycket nu dödats av varg, både hundar och småboskap.


Kommentarer
Postat av: TT

Haha, här är det tvärtom, han vill men inte jag!

Postat av: Suss

Kan du inte passa på när det är skottår nästa gång? Jag kan vara brudnäbb om du tycker det......???

2009-10-01 @ 23:02:00
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Blackout

Vi väntade nästan 20 år innan vi slog till. Hälsa honom det!

2009-10-01 @ 23:25:13
URL: http://blackout.blogg.se/
Postat av: Inga M

Alla: Först ville han (på 70-talet!)men inte jag, sen ville ingen av oss för vi hade fullt sjå med att uppfostra tre barn och jobba och bygga hus. Sen vill jag men då hade han tappat sugen och upptäckt att det gick lika bra ändå.



Visst får Du vara brudnäbb Suss när jag lyckats övertala honom! Du kan ju börja spara ut håret tills dess! Gubben Din kan också få vara brudnäbb eller vad nu gossar kallas då.



Vi har nu väntat 34 år så där, så det har varit sega förhandlingar.

2009-10-01 @ 23:34:46
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Lena

Kanske inträffar ert 40-årsjubileum under ett skottår? Då har du världens chans! En vigsel med bara ni två och barnens familjer. På ett berg i skogen med drev av Jazz och Oskar som musik. Det måste till något alldeles extra för att locka R. Kanske är det den traditionella uppståndelsen och det i hans ögon löjliga ståhejet som får honom att tvärnita. :)

2009-10-02 @ 11:41:59
Postat av: anne

Stackars Mannen! Men klart ni ska gifta er! Bröllop, i alla utföranden, är så underbara! Jag skulle rentav kunna förnya löftena, det är ju en prestation att ha hängt ihop så länge som man har (fast det är inte 34 år, "bara" 21 år som gifta och 22 totalt).

2009-10-02 @ 16:39:35
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Mia

Supervacker bukett!

2009-10-03 @ 06:51:50
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback