RIX festival i Kungsträdgården!


Jag gick hit vid 7-tiden för att avnjuta musiken! Först satt jag på ena sidan vid ett fik så länge det var sol där. Sedan flyttade jag tvärs över till restaurang Victoria. Och hade turen att hamna på en suverän plats; lite inglasad, infravärme, men kunde ändå se artisterna och skärmen.  Plus var maten och bemötandet, mycket trevligt. Minus var toaletterna; inget papper på någon av dem, blött och nedkissat på sits och golv, illaluktande. Isch!

Men några timmar här var roliga och man kan se en hel del. Jag satt bredvid 4 transor. Bara en sån sak för mig som kommer från skogen där inget liknande finns att skåda så långt ögat når. Alla fyra var liksom rätt lika, med pudrade ansikten (för att få bort skäggstubb?) och små hårsvansar bak. Deras gester var utstuderat kvinnligt, mycket värre än en kvinna skulle ha, nästan parodiskt. Undrar varför? Ju fullare de blev desto mer kvinnligt flamsiga blev de. Men roliga att lyssna på.

Utanför på andra sidan glaset satt en väldigt ung tjej, som ändå trots sin ungdom ( mellan 15- 18 år ungefär) ändå redan botoxat sin panna och sprutat något i läpparna för att de skulle se större ut. Synd att de börjar så tidigt!

I Kungsan var majoriteten av folket ungdomar i gäng. Det var mest blandat killar och tjejer. Killarna var uppdelade i svenska gäng och utländska gäng. Tjejerna var mer uppblandade och kunde vara i olika. Kan man också fundera över. Är det killarna som liksom är stommen i gängen och tjejerna som vandrar mellan dem beroende på vilken kille de är ihop med. Sen var det förstås par av äldre. Skulle gissa att en del av dem var ditkommenderade av sin barn / ungdomar för att skjutsa eller vakta eller bara vara med.  Inte så många små barn var med, tack för det. Jag är en gammal omodern kärring som tycker att små barn ska vara hemma och sova istället för att ränna ute på kvällarna med föräldrar i allahanda oväsen.

Musiken lät bra och det var olika artister. Jag ska inte ge mig in på att tycka något om någon av dem för jag är för dåligt insatt. Men det var mycket eld och rök vid entréerna och Måns Zelmerlöv lät mycket och bra.

Den raska promenaden hem till min tillfälliga bostad tog exakt 12 minuter från Kungsan och jag lyckades inte bli förföljd av en enda dåre (o ingen journalist heller för den delen!) . Jag är säker för jag kollade bakåt med jämna mellanrum! Såg nog lite roligt ut med en kärring som klev snabbt med långa  steg och kollade bakåt då och då. Säkert hade hon något jagat i blicken också!! :-))

Kommentarer
Postat av: Mia

haha, du verkar ha haft en underbar kväll! Att få sitta och ta del av andras snack utan att snälv delta kan vara stimulerande. Allra helst om det är från en typ av människor som man inte är van att lyssna till....

Postat av: Inga M

Mia: De verkade känna varandra väl och skämtade vilt om både det ena och det andra. ;-)

2009-05-16 @ 09:19:12
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Bra att du har det trevligt, men det känns som vi behöver mer än några minuter för att prata om dina äventyr. Får kanske ta en em fika då du kommit hem.

2009-05-16 @ 09:49:59
Postat av: anne

Visst finns det att titta på! Hur framkom det att 18-åringen hade botoxat pannan? Syns det?

2009-05-16 @ 10:21:17
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Sv. När du skrev att du "satt dig på Victoria under infravärme", tänkte jag; var hon där??? Och du kom så nära att du nästan satte dig på henne!??!



Sen förstod jag..

2009-05-16 @ 10:22:30
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Anne: Ha ha...nej det var inte hon! Det var restaurangen. Jo, det syns med Botox. Mimiken fungerar i resten av ansiktet men pannan är liksom död, helt orörlig i alla lägen. Och de här sprutade läpparna syns på att de är som stela mitt på också, de hänger inte heller med utan ser ut som något som är påklistrat. Hon satt i profil precis utanför mitt fönsterglas och precis i riktning mot scenen så jag såg henne hela tiden utan att stirra liksom.

2009-05-16 @ 11:49:37
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback