Divan o kommunikationstankar





När jag kom hit igår torsdag så hjälpte jag sonen att hålla i när en soffa / divan monterades. Den blev verkligen fin när det var klart, fast vi trodde först att affären skickat en felvänd.
Jag publicerar en bild på den färdiga soffan senare.

Sen är jag ju fascinerad av generationsskillnaderna i kommunikation. Sonen och hans jämnåriga är alltid, säger verkligen alltid, i samtal med olika människor. Oavsett om man monterar soffor, lagar mat, är på restaurang, tittar på tv, så är det en strid ström av messande och pratande med rapporter om vad som för tillfället händer och koll på var kompisar är eller är på väg. Var det någon som trodde att 70-talister och senare födda är osociala?? Icke! De umgås hela tiden och oavbrutet med alla och envar. Någon mer luttrad förälder som känner igen sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback