Golvvärme kommer och går!


Golvvärme kom.......


och golvvärme gick...

Alltså golvvärmen i det nylagda hallgolvet längst upp har vi nu kunnat sätta på. Golvet måste torka ordentligt först. Nu är det igång och helt fantastiskt. Oskar, taxen, lägger sig numera på klinkern i hallen och bara jäser. Vi går dit ibland och bara gillar läget. När vi måste lägga om golvet i köket och vardagsrummet så blir det tveklöst golvvärme.

Men för några dagar sen la golvvärmen i badrummet av. Trist!  Det hör inte ihop med golvvärmen i hallen för den senare är vattenburen och den i badrummet är elektrisk. Ännu så länge har vi inte lyckats få hit någon elektriker som kan kolla vad som är fel. Jag ser att gubben svettas lite och håller tummarna i smyg att det inte ska vara fel på själva slingorna så vi måste bryta upp golvet och lägga nytt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Mmm, det är verkligen mysig med golvvärme. När jag fryser brukar jag gå in i badrummet och ställa mig en stund, där är enda stället i huset som vi har golvvärme.



Mina svärföräldrar har däremot golvvärme i hela huset, men det tycker inte jag om. Jag gillar att kunna reglera temperaturen genom mina fötter (det brukar gå snabbt att reglera den på det sättet)..fryser strumpor på, varm, strumpor av..;-)), men det går inte hemma hos dem. Där är det alltid varmt om fötterna vare sig man själv är varm eller inte.

Postat av: Inga M

Marie: Det stämmer nog att fötterna är temperaturregulatorer. Om man fryser om fötterna så fryser hela kroppen. Därför gillar jag mitt fotbad och golvvärmen.



För min del är det ingen risk att det blir för varmt, jag är en nästan konstant småfrysare. Åldern har inte hjälpt, fast alla andra klagar över motsatsen.



Däremot sägs det att om man har golvvärme så behöver man inte ha så varmt i luften för man fryser inte i kroppen om fötterna är varma. Jag vill i alla fall ha tillbaka golvvärmen i badrummet.

2009-01-24 @ 10:56:01
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja, golvvärme i badrummet ska det bli här också. Igår tog jag mig i kragen och var runt för att kolla in kakel, badrumsinredning och få litet idéer. Egentligen har jag en ganska klar tanke om hur jag vill ha mitt badrum... I det ingår golvvärme!

2009-02-01 @ 09:48:19
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Richard

Bar tips och goda råd för dig som ska lägga golvvärme.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback