Väggdekoration...

...kallas wallstickers har jag lärt mig på nätet nu. Vi får, i anslutning till tvättstugan, i källaren en korridor med en vit vägg. Undrar om det går att dekorera den med wallstickersbild fast det är målad puts? Någon som vet eller har prövat wallstickers på målad puts?

Den här tänkte jag mig kanske skulle kunna vara nåt! Eller finns det någon snyggare till en lång vit vägg? Syns här nedan!





Eller kanske är det bättre att satsa på en ljusslinga längs med hela väggen, en ljusslinga som alltid lyser?

Paliette Garland, Star trading

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag har egentligen ingen aning, men jag har en gång i tiden bott i ett hus där källaren låg under jord (jag vet inte om er gör det) men då var "regeln" att man inte skulle sätta upp någonting på väggarna som täppte till dem. Jag minns att vi målade med någon väggfärg där nere som kunde "andas". Jag har egentligen ingen aning om dessa rekommendationer var korrekta eller inte, men de gjordes av en målare i alla fall...

Postat av: britten...

Fråga där dom säljs om det funkar på den väggen..fåglarna är ju jättefina tycker jag och skulle ju passa bra i anslutning till tvättstugan också....

2009-08-17 @ 14:27:48
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Aha, det är så det funkar! Tack! Bloggen är bra till mycket. När jag varit runt och sett på lägenheter så har jag undrat över väggdekorationerna som framförallt en del yngre har. Wallstickers. Fåglarna är jättesnygga tycker jag. Däremot har jag skådat många hemskheter. Stora blaffiga blommor och sånt.

2009-08-17 @ 19:07:30
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Marianne

Den med fåglarna var ju jättefin. Det påminner mig om när elledningarna till vår fastighet skulle läggas i backen. Då var sonen ca 5 år och misstyckte till detta för han undrade vart fåglarna skulle sitta någonstans när ledningarna blev borta.

2009-08-17 @ 19:54:54
URL: http://www.lindansarn.blogspot.com/
Postat av: anne

Fåglarna var söta, men vill du ha helsvart?



När det gäller ljusslingor så har jag sett plastslangsljusslingor på alla möjliga olika ställen och tycker det är läckert, men dessa brukar vara litet som gömda under kanter och lister.



Ringer min tandis i morgon om du fortsatt vil veta om deras väggdekoration!?

2009-08-17 @ 20:22:46
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Marie: Detta är en mellanvägg så jag tror inte att det är så kitsligt med just fukten. Dilemmmat är mer om det fastnar på en rufflig vägg.



Britten: Jag måste nog köpa på nätet, men man kan förstås maila och fråga.



Annaa: Ja, detta var en överraskning för mig också. IKEA har enkla varianter, lite mindre, men inte så snygga. Jag suger på den här karamellen och tänker ett tag.



Marianne: Ha ha...det ligger säkert nåt i att vissa fåglar vill ha ledningar att sitta på!



Anne: Nej jag har inte bestämt mig för svart. Det råkar bara vara så att svart dominerar wallstickersmarknaden totalt. Det skulle kunna funka med färg här också eftersom allt annat runt omkring är svart och vitt numera.Ja, utom golvet då som är gråbrunt.



Jag är absolut intresserad av Din tandis väggdekoration, men Du behöver inte ringa bara för det. Jag vill inte ställa till besvär för Dig.



Slingor under kanter och lister är ju också ett alternativ att beakta. Hmmm får tänka på det också.



Att ha en helt vit vägg är väldigt roligt och känns utmanande. Den ropar liksom efter dekor av något slag.

2009-08-17 @ 22:11:52
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anne

Jag ringde tandläkarn, sköterskan kollar upp och återkommer! :)

2009-08-18 @ 15:08:16
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Det där ser jätte-mysigt ut.

Och tänk vad man kan göra mysiga saker nu med wallstickers och dekorera väggarna.

Jag funderar själv på att göra det, och får se vad jag hittar på.

Ha en fin fortsatt dag.

Kram



2009-08-18 @ 15:25:10
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: rebecca tjäder

jätte snyggt!

2012-01-04 @ 14:14:57
URL: http://morelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback