Förvaringsrenovering i klädvårds- och gästrummet!

Här kommer lite mer bilder och tankar runt resten av sommarens förvaringsrenovering. Den pågick i hela huset förstås eftersom det svämmade över på olika ställen; av kläder och annat.



Här är spegeln  i klädvårds / gästrummet. Det är den gamla 70-talsspegeln som vi gamlingar känner igen. Med såna gjorde vi alla spegelväggar åt våra barn och så småningom tonåringar. Jag gillar fortfarande idén. Bredvid fick gubben skruva upp metallhängare som jag hänger armringar på. IKEAs Bestå tror jag. Ok, jag har bara en tre - fyra stycken armringar än men det kan bli fler.



Med den utdragbara byxhängaren i nedre våningen i garderoben så blev det plötsligt dubbelt så mycket plats. Och det behövdes. Byxhängaren har IKEA och den finns för olika bredder.

På insidan garderobsdörrarna satte jag upp hängare för skärp. De är självhäftande, sitter jättehårt och köptes på Profab i Åmål. Jag tror att Biltema har dem också.


Så här ser de ut på nära håll.


Dukarna har varit hemlösa men nu köpte vi ett skåp till dem. Också IKEA. Ok inte snyggaste skåpet, det här borde stå för sig själv med en spegel över eller så, men detta var det jag hittade i rätt storlek. Och det är trots allt mest ett nyttorum.


Klädvårdsrummet får också vara gästrum. Bra att ha lite extrasängar eftersom barnen bor långt bort och besöken innebär övernattningar.  Gardiner har jag inte här, inte i så många fönster alls faktiskt. Jag gillar fönstren som de är, tycker om den brunsvarta betsade ytan mot det vita och samma i golvlister och taklister. Det är snyggt 70-tal i mina ögon. Men golven är hemska här och i en del andra rum men det får bli ett annat projekt. På 70-talet, när vi byggde fanns bara imiterat klinker och imiterad kork i stort sett och ingendera gillade vi. Dessutom är det hårt slitna efter alla år med små barn och hundar.

Kommentarer
Postat av: Suss

Vad mycket bra tips, i synnerhet för mig som bor i ett hus från 1957. Då var inte behovet av garderober och förvaring särskilt stort. Sen återstår att se om jag orkar ta tag i det hela, eller om det ska få gro ett tag till. Tror mest på det senare, jag är så TRÖTT! (Jobbigt att arbeta när man är så gammal!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback