Resan: Varberg!


Efter Göteborgsresan gjorde vi stopp i Varberg hos goda vänner. De var jätteroligt att träffa alla i hela Bullerbyn. Det har blivit som en Bullerby nu, med den äldsta generationen boende i mitten och sedan ett barn med familj som bor i hus på var sin sida. Jag kan ju bli rätt avundsjuk på dem som har sina små fina barnbarn inom räckhåll så här. Och tänk för barnen att växa upp med ett sånt nätverk!

Här kommer lite osorterade bilder från de nya husen:
Ovan; fin påskdekoration på ytterdörren!

Fin sittbänk vid ingången!


Himla smart att bygga ett gammaldags skafferi som man kan gå in i.


Ett vackert kaffebord stod uppdukat åt oss när vi kom! Tack för det!


En snygg katt som var alldeles levande.


Snyggt köksinrede.


En inbyggd köksbänk att sitta på var frestande och ovanligt.


En stor uteplats fanns det också.


Fin påskdekoration!

Sen tog jag många andra bilder från det andra huset men de blev tyvärr alldeles för mörka för att kunna användas, bl.a. på skjutdörrar i hallen som jag skulle vilja ha. Men det får bli nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Mia

Sittbänken är ett intressant inlägg i köket som för övrigt tilltalar mig också. Ett gammalt hederligt skafferi är väldigt ovanligt i vår tids bostäder, tror jag.

Postat av: Cissi

Vilken härlig resa ni gjort!

Det finns så mycket att se runt omkring oss som vi oftast glömmer bort.

Jag jobbar ju i Varberg och har bott norr om Varberg i hela mitt liv. Tyvärr är det en stad som jag sällan besökt men nu går jag omkring på luncherna och lär känna den, det finns mycket historia där och det är vackert.

Hoppas solen skiner på dig idag och att ni får en trevlig helg!

2009-04-25 @ 10:03:25
URL: http://cissilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback