Surrealistiskt telefonsamtal - SBP!

Jag missade som vanligt den från SBP anbefallda besiktningstiden och tvingades istället ringa och boka själv. Det var en lätt surrealistisk upplevelse. Jag ringde  upp numret och fann mig plötsligt inbegripen i ett samtal med en maskin, ungefär så här:

- Bilen var senast besiktigad i Sunne. Vill Du boka tid i Sunne för besiktning?
- Nej
- Var vill Du boka tid för besiktning?
- I Åmål
- Jag uppfattade att Du vill boka tid för besiktning i Åmål. Vill du boka tid för besiktning i Åmål?
- Ja
- Vilken dag vill Du boka tid för besiktning?
Osv!


Och så där höll det på tills jag faktiskt fått exakt den tid jag ville ha. Det fungerar perfekt men känns lite lätt knepigt att konversera med en maskin så där. 

Kommentarer
Postat av: lena

Hej
Ett tips bara du kan boka via webben funkar perfekt

2008-02-03 @ 12:42:12
Postat av: Alltiallon

Själv tycker jag att det går lite för långt med all effektivisering. Snart behöver vi inte hålla på och fundera på att få relationer i allmänhet att fungera, allting datoriseras. Skolan behöver inte heller fundera på relationer, varken inom personaler eller bland eleverna...vi sätter oss helt enkelt hemma med våra datorer och håller kontakten...problemet blir hur det går med vår fortplantning...men det löser sig säkert...man kanske kan skicka "tillbehören" per post...;-)))

Postat av: Lotten

För att inte tala om hur surrealistiskt det blir när maskinen uppfattar fel:-D

2008-02-03 @ 20:46:11
URL: http://blottenblogg.blogsome.com
Postat av: Bloggblad

Tänk, jag har aldrig provat den varianten. Blir bara galen när jag ska trycka på en knapp för nästa alternativ.

2008-02-03 @ 21:10:51
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Inga M

Lena: Jag brukar vilja prata för att lirka fram en bra tid på ett enkelt sätt. Det är lite svårt över nätet eller också är det jag som får panik o allt blir fel.

Alltiallon: Om jag inte är helt felinformerad så går även detta att lösa per post!

Lotten: Blir det säkert! Ska bli spännande att se om det funkar.

Bloggblad: Ja, ibland blir det också märkligt, speciellt när apparaten rabblar bortåt 10 alternativ och så glömmer man de första innan den rabblat alla.

2008-02-04 @ 22:50:32
Postat av: Nike

Jag fick ett brake efter att ha försökt konversera med en tecknad digital assistent vid namn "Tora" på vår kommuns hemsida. Dottern och jag förolämpade henne för hennes bristande kunskaper. Det var nog det sämsta jag varit med om!

2008-02-08 @ 20:35:53
URL: http://www.nikesrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback