Vi köpte inte en hatthylla...

vi köpte en byggsats till en hatthylla!  Gubben, som är snickare, får nästan spader när det visar sig att en inköpt möbel inte alls är en möbel,  utan en byggsats till en möbel. Allt är levererat i småbitar som ska skruvas ihop. Det tog min gubbe en halvtimme och då har han ändå specialverktyg så som skruvdragare och ett stort antal skruvar i lager. Undrar hur länge det tar för en ren amatör?

Så var det alltså idag. Efter gårdagens tur till Karlstad med lite sondering om hatthyllor och sånt (mest jobbinköp!) så åkte jag dit igen idag ( 8 mil enkel väg!) för att köpa in det jag ville ha.

Det visade sig att den hylla jag valt ut på IKEA inte fanns. Dvs den fanns på deras dator i 5 exemplar, men den fanns inte i verkligheten i anvisad hylla i ett enda exemplar! Jag och en hjälpsam ung man letade överalllt i hyllorna. Men icke!

Men den väntas anlända i morgon! Och då kan jag ringa och fråga först innan jag kör 8 mil enkel väg igen, tredje dagen i rad!. Men eftersom det inte stämmer på deras dator så bör jag endast åka 8 mil till Karlstad för att köpa in hyllan om personen i fråga säger att det finns mer än 5 exemplar av hyllan!?  Allt enligt den hjälpsamme unge mannen. Det är inte alltid lätt att vara konsument!  Det, liksom allt annat, handlar om spel för gallerierna. Sanningen är inte så lätt att uttolka!

Den här hyllan (ja. eller byggsatsen) är alltså den hylla jag till slut hittade hos Mio, gamla Sonnelids, i Karlstad.  Lite smide och lite syrabetsad fura. Inte hundra, men det stämmer med det som finns förut. En hatthylla i enbart smide hade varit klockrent, men det ville inte gubben och jag är till min natur demokratisk, dvs lämnar utrymme till inflytande till omgivningen. Vad nu det ska vara bra för????
'

Gubben och Oskar hjälps åt att skruva ihop hýllan., Oskar som har jagat rådjur 3 timmar idag! Han är verkligen en bra jakthund numera. Han vet varför han släpps lös i skogen och han är klart medveten om vad han ska jaga. Nu när vi har spårsnö  så är det väldigt roligt att jaga med honom. Idag, när jag var i Karlstad, så jagade Roland med honom och han drev på en råbobock i tre timmar. Jag fick rapporter "unterwegs". Han vägrade sedan att bli kopplad och Roland fick fånga in honom på fullt drev! Det går inte att hejda honom längre, det får vi träna på.!

Vi har nog fått en jakthund där!

Kommentarer
Postat av: carina

Du får se det positiva i att >Ikea numera finns i Karlstad tänk om du fått åka "änna" till Örebro!

Ha en skön advent.....

Carina

Postat av: TT

Det är inte alltid så lätt att vara personal på dessa stora butikskedjor heller tyvärr.

Man kan ju inte påverka något som inte verkar stämma eftersom alla beslut tas långt ovanför ens huvud.

Vilket ju i sej leder till att man får en massa oförtjänt skit hur hjälpsam man än försöker vara...

Ha de bra!

2008-12-06 @ 10:20:10
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Oskar ser ut att vilja hjälpa sin husse med annat än jakt också....

2008-12-06 @ 16:39:56
Postat av: Helena

Nä köra 8 mil å inte få det man ska ha ä INTE kul....å i synnerhet inte när väglaget va så oinbjudande som det va i fredags...Ha det bra å hoppas er hall blir fin...vårt vardagsrum börjar ta form nu med listor å dyl...när allt ä klart läggs det in bilder på min blogg...Kram å ha det bra

2008-12-06 @ 22:17:36
Postat av: Inga M

Carina: Tackar! Jag är ju så gammal så jag har till och med upplevt att vi åkte från Hallsberg till Kungens kurva - IKEA för att handla och ner till Älmhult. Det är helt ok att åka till Karlstad ofta. Här i Värmland är avstånden såna här.



TT: Jag skäller aldrig på personal i såna här sammanhang. Den gossen jag träffade var verkligen jättevänlig och hjälpsam på alla sätt, ingen skugga ska fall över honom. 5 hyllor hade bara försvunnit i tomma intet, de fanns i datasystemet men inte i verkligheten.



Ingrid: Oskar är en riktig gossehund. Han ska vara nära oss hela tiden. Går bredvid oss inomhus och ligger på fötterna när vi står still. :-)



Helena: Nej vädret var inte kul alltså, snö o blåst! Ska bli roligt att se bilder från Din renovering.

2008-12-07 @ 09:06:44
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback