Snöat inne på änglar...

har jag nog gjort. Eller också är det något med det kitschiga. Men den här lampan har jag varit inne och kikat på i flera dagar nu. Kan inte slita mig, men den annonseras som brun och det funkar inte i min hall. Den borde vara svart. I så fall skulle jag inte tveka. Det är lampett Ängel, den bruna med gul skärm på sidan 128. Man hittar belysning under rubriken möbler. Över hallspegeln skulle den sitta i så fall.
Här kanske jag lyckas få in en direktlänk till lampan.  Jo, det funkade! Fast det är en bra lampförsäljningssida som helhet, väl värd att kolla på. Här finns allt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, den var fin, men den ser mer svart ut än brun. Är den inte så mörkt brun att den i stort sätt kan tas för svart?



Nu är det min sista tur på bloggen för i år (tror jag) så jag önskar dig ett fint slut på detta år!

Postat av: Annaa M

Den allra första lampan på nämnda sida hänger i vårt vardagsrumsfönster, vi är mycket nöjda med den fortfarande efter alla år!



Om det är samma fabrikat så tror jag som Marie att den är mer svart än brun, den du tittat på. Köp den!

2008-12-31 @ 10:55:07
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Inga M

Marie: Man kanske kan ringa dit och fråga om färgen. Jag får nog göra det. Sen återstår förstås att förankra det hela hos gubben också. Min smak är måhända lite udda och lampan kommer onekligen att sticka ut.



Annaa: Va festligt att Ni har en liknande lampa i fönstret! I så fall delar vi nog lite udda smak åt det kitschiga hållet. Eller vad man ska kalla det. Den här lampan är lite i samma klass som min kära guldängel i papier maché, den som ligger på skänken över jul. Ditt utlåtande att den är mer svart än brun stärker mig i att ändå testa och ringa till försäljaren och fråga. Jag vet inte vad det där materialet är som den ska vara tillverkad i.

2008-12-31 @ 12:36:15
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Polystone är en blandning av krossad sten och plast (polymer) ett slags konststen alltså.



Jäpp, lite kitsch här och var pryder alla hem!

2008-12-31 @ 14:07:08
Postat av: Inga M

Annaa: Tackar för upplysningen om materialet. Har aldrig hört talas om det förut. Låter stabilt!

2008-12-31 @ 14:34:50
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Trolda

Vill bara önska ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!



Trolda - Kramar =D

2008-12-31 @ 15:19:01
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Inga M

Trolda: Det samma till Dig, Ett Gott Nytt År!

2009-01-01 @ 09:53:56
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback