Renoveringsrapport

Alltså, jag vet inte om jag ens vågar skriva det på bloggen men nu har jag åkt till Karlstad varje dag de tre senaste dagarna. Först i torsdags för att jobbhandla och kolla på hallhyllor, sedan i fredags för att handla hallhyllor (fick tag på en av dem), sedan igår lördags för att köpa den som inte fanns på IKEA i fredags!  Jag vet att det är helt sanslöst och man kan inte göra så. Vi har ju drygt 8 mil enkel väg till Karlstad så det är lite av ett projekt att åka dit. Men jag måste få se slutet på det här husliga kaoset med kläder och bråte över allt. Nu måste det få bli ordning igen. Och jag måste få tid att handla julklappar till barn och barnbarn istället.

Fast sen försöker jag rationalisera genom att tänka att en del människor jobbpendlar 8 mil enkel väg varje dag, så  det är nog inte så långt.

Ska återkomma med bilder från nuläget i det här inlägget lite senare under dagen.

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag hade (om jag känner mig själv rätt) gjort precis samma sak.

Postat av: Inga M

Marie: Känns bra att veta att vi är fler :-)

2008-12-07 @ 11:11:41
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Visst kan man berätta sådant på bloggen. KOm ihåg ett år då sonen skulle ha ny dator till jul och vi ägnade två kvällar, den 22 och den 23 till att åka till Stockholm och kolla datorer som skulle plockas ihop till något bra. Den 22 tittade vi och bokade och den 23 hämtade vi hem ett hopplock. Men sonen var väldigt glad och visst hinner man som mamma...hela natten kan man vara uppe för att bli klar!

2008-12-07 @ 17:05:40
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Blackout

Jag förstår precis hur det känns. När man ser slutet på PROJEKTET vill man bara att ha allt i ordning, det finns en bild i huvudet av hur slutresultatet kommer att bli och då går det ju absolut inte att ta det med ro och låta det bli klart lite pö om pö. I lla fall klarar inte jag av det.

När vi hade målade vardagsrummet och köket vitt för 3 år sedan skulle det in nya bokhyllor, ny soffgrupp och nya mattor och då var jag på IKEA (10 mil bort) 3 ggr i veckan under 3 veckors tid. Det fattades skruvar så jag fick åka och byta, jag hade mätt fel så jag fick åka och byta, jag fick lust att komplettera med nya lampor, skålar, handdukar etc etc.

Har i all fall inte varit på IKEA sedan dess :)

2008-12-08 @ 12:25:05
URL: http://blackout.blogg.se/
Postat av: Inga M

Herta: Det är ju märkligt att mil kan bli så olika långa beroende på målet! :-)



Blackout: Oj det var ännu mer än jag lyckades med, men så hade Du förstås ett så mycket större renoveringsprojekt! IKEA är nästan ett måste och mycket är både bra och fint.

2008-12-08 @ 17:14:04
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Helena.E

Joooooo Inga man KAN åka 8 mil enkel resa 3 dar i sträck....Vi är likadana här... hahaha så känn dej inte ensam.

2008-12-08 @ 20:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback