ÄNTLIGEN BREDBAND!

Jaaa, äntligen har vi fått lite ordning på ADSL! Det står små apparater med pinnar upp i luften på här och där. Och de måste stå¨vid första telefonjacket, det i källaren alltså.  Så nu är det trådlöst eller vad det heter. Återstår bara nästa projekt, byta emailadress och köpa ny laptop. Ny emailadress behövs så att vi kan bryta helt med Tele2 och ge oss hän åt att endast betala Telia. Det räcker. Och det sägs att vi måste ha Telias email för att kunna ha bredband på både inkommande och utgående. Fast hur det funkar vet jag ej och det kanske är ren försäljningsteknik. Ny laptop behöver jag nog. Den gamla är väl så där 4 år och har fått slava mycket. CD/DVDn har jag bytt tre gånger redan mot nya och det verkar vara något som gör att de går sönder, så nu beställer jag en "nygammal" av vår ordinarie dataleverantör, L på Järnhandel!

Det är bara nya investeringar hela tiden; bilar, datorer osv

Semestern får bli en billig en, snylta hos goda vänner / släktingar en tur nästa vecka!

Kommentarer
Postat av: Trolda

Härligt med "snyltande" på semestern...=D Och jag tror garanterat att dem du "snultar" på bara blir glada över besök...=D Svalorna är bara så söta! Ha en underbar Midsommar!
Trolda - godmorgon!

Postat av: Alias1

Jag funderar också på att skaffa mig en ny laptop. En av tjejerna i mitt studentarbetslag har en liten HP med widescreen skärm. Den är mycket fin, behändig och har en underbar grafik, Jag vart alldeles förtjust i den, mycket tack vare att den var så smidig samtidigt som den var bra.

2007-06-20 @ 08:33:57
URL: http://alias1.blogg.se/
Postat av: Bosse

Du kan ha andra epostadresser också. Det enda du behöver ändra är porten för utgående post (SMTP) en har nämligen telia lagt beslag på.
Däremot går det inte att ta emot telias post (med enkelhet) från andra konton ex tele2 mfl.
Kan rekommendera att du öppnar ett konto antingen på gmail.com eller hotail.com då har du posten med dig var du än är!
Många sköna surfkramar från Bosse och Gunsan

2007-06-20 @ 09:30:24
URL: http://gobbe.blogg.se
Postat av: Inkan

Oj, det låter som du haft ett helt äventyr att få bredband.
Själv är jag så lyckligt lottad att jag bor nära dessa älskade ledningar och har mitt bredband via telefonnätet. Det har aldrig varit något krångel. Vilket jag är glad över:)

2007-06-20 @ 17:03:13
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: Inga M

Trolda: Jag tror att det blir en trevlig tur. Till midsommar får vi väl utrusta oss med regnrockar o paraply
Alias: Till studierna är en laptop jättebra, smidig att ta med överallt och mycket skrivande blir det ju!
Bosse o Gunsan: Vi ska fundera på detta med emailen, det är alltså inte enkelt och det finns flera alternativ så som Du beskriver
Inkan:Det är via telefonnät här också, ADSL, men inte så lätt då. Men till slut blir det nog bra.

2007-06-20 @ 18:21:48
Postat av: pimpim

Visst är det hela tiden nya investeringar man blir aldrig nöjd. /pimpim

2007-06-20 @ 22:51:58
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Inga M

Pimpim: Nej och sedan går de gamla investeringarna sönder och ska hela tiden ersättas! En evig kretsgång.

2007-06-22 @ 15:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback