Så här blev det!

image1421
När jag kom hem från Åmål så var det färdigt med Tv inspelning. Här är tjejen som intervjuade. Det gick på Värmlandsnytt  mellan 8.10 och 8.30 någon gång och blev inte 2 minuter som jag trodde utan 1,5 !  Det skulle ha blivit en dialog med studion också men den föll eftersom deras mobiltelefonanslutning gick sönder.

Jag har fortfarande inte sett inslaget eftersom vi inte lyckats få fram det på webben. Fotografen tyckte att det blev snygg TV och var nöjd med "stylingen".  Vi fikade efteråt och pratade en stund. Mest om Schenkmanis och den korkade nedläggningen av Livslust.  Doktor Anders i det programmet var fortfarande kameramannens alldeles egen privata doktor! En snäll och duktig man enligt honom.
image1422
De hade en buss utanför huset med en stor tallrik på taket och här packar kameramannen in sin utrustning.

image1423
Jag tror att granriset kom med på bild när de liksom gick in i stugan! Och marshallerna utanför.

Kommentarer
Postat av: rut

Ser mysigt ut, hoppas det kommer i Landet runt.
Hälsning!

Postat av: Lena

Det var ett bra inslag, jag såg det på webben
19,10 tv 2 regionala nyheter värmlandsnytt
roligt med någonting från sillerud
mvh Lena

2007-12-05 @ 12:24:09
Postat av: Rutan

1,5 minut är inte så väldigt kort som det låter. Jag var med i "Ensam mamma söker" under bråkdelen av en sekund, det var väldigt kort!

2007-12-05 @ 13:44:29
URL: http://rutan.blogg.se
Postat av: Lotten

Ser att stugan såg mysig ut, vilken tur att de insåg det! Synd att det inte fanns på webben.

2007-12-05 @ 14:29:09
URL: http://blottenblogg.blogsome.com
Postat av: Lotten

Inga! Kolla här:
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=992981

2007-12-05 @ 14:35:23
URL: http://blottenblogg.blogsome.com
Postat av: Nynna

Kul! Väntar med spänning.
Du får väl länka till "stället" vartefter. :-)

2007-12-05 @ 20:14:06
URL: http://nynnas.blogg.se
Postat av: En liten tant

Ja, det var verkligen snyggt stylat. Den stiliga hunden man fick se under intervjun - är det er?

2007-12-05 @ 22:10:33
URL: http://tant.webblogg.se
Postat av: Helena

man får väl försöka hitta inslaget på nåt sätt. Förstår att detta är stora nyheter för jagande människor. För några år sen var vi i Härjedalen, i närheten av Mittådalen, och maken var ute på skotertur. Umgänget kan ju vara lite kargt däruppe både vad gäller väder och kynne. Men i alla fall så sa sällskapet plöstligt: "Idag kommer han ut" maken fattade inte ett jota. Då förstod den lokale att det behövdes lite förklaring. Det visade sig att han pratade om den same som hade tjuvskjutit just varg och blivit dömd till fängelse för detta. Det var så givet för honom att alla visste om denna händelse.

2007-12-05 @ 22:12:26
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Inga M

Rut: Nja kanske inte i Landet runt!

Lena: Ja vi är ju tacksamma att bli uppmärksammade här ute i "bushen", vi som är landsbygdsbor och lever lite i skymundan. Det bor inte bara djur (rovdjur) på landet.

Rutan: Nej det blir liksom mer TV än det låter men jag tror att tanken från början var mer av dialog med studion, man hade utrustat för det och jag tror att Kjell var sugen på att retas lite med Roland. De munhuggs ibland så.

Lotten: Tack för att Du hittade inslaget. Vi lyckades inte och kunde inte se det förrän vi gick in på Din länk!

Nynna: Det finns länk här i kommentarerna och i mitt nästa blogginlägg.

Tant: Tackar! Det stilige stövaren är en hamilton som heter Jazz och det är den lille valpen som jag svamlat om det senaste året på bloggen. Han är ungefär tonåring nu, men som sagt mörk och stilig tycker vi också.

Helena: Jag har faktiskt pratat med den här samen under den tiden han satt i fängelse för jag ville göra ett skrivjobb på honom för en tidning. Det var på den tiden jag frilansskrev en del i ämnet. Men han ville inte, jag tror han fått nog av uppmärksamhet och var trött på alltsammans. Så det blev inget. Men det var stort och han fick mycket stöd av lokalbefolkning och vänner och bekanta.

2007-12-05 @ 22:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback