Utegrillen!

Utegrillen!
Grillen har stått i två år nu precis som när vi köpte den, dvs med lecablocksyta. Nu skulle den i alla fall blir fin och putsad. Det heter säkert nåt på fackspråk som jag inte kan. Men det går ut på att man lägger på kalkbruk så här.

image961
Sedan liksom skurar man med en borste för att få det slätt och stänker på vatten med den.

image962
Den såg lite ut som George Washington i huvudet när vi kommit så här långt. Funderade på om vi skulle göra ögon - näsa - mun också och lockar i håret! Men vi lade ner det projektet.

image963
Vi testade också om det skulle gå att göra snygga handavtryck i putsen. De blev inte fina hur vi än försökte, så vi lade ner det också. Vi har i sockeln på huset lagt in allas handavtryck i familjen år 1977 när vi byggde huset och det är kul att ha kvar nu.

image964
Så här blev det istället med bara årtalet där. Det fick bli 2005 eftersom det var det året grillen kom på plats.

Kommentarer
Postat av: Alltiallon

Grillen blev jättefin!! Det där med handavtryck
var en rolig ide, och jag hade gärna sett ett konstverk av George Washington...jag kunde riktigt se honom framför mig...;-)))).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback