Helt ok resultat melodifestivalen!!

Irland vidare ja, bra...  smäktande irländsk och mystisk
Bosnien vidare ja.. den var vacker
Finland vidare.....kul framträdande....

Sverige ok då med lite patriotism så blir det väl godkänt...., men dålig var den



Det var fullt godkänt resultat!!!

Gubben är sur för att inte Danmark kom med, den var lite rockig.
 
OBS!!
Fel, fel, fel, det var vi som lyssnade slarvigt. Danmarks bidrag spelades upp en del av, men det berodde bara på att man presenterade de låtar som gått vidare från en tidigare finalomgång och då var Danmark med. Så den har redan gått vidare till någon sorts final tror jag.



Kommentarer
Postat av: Lillan

Inga, nu måste jag fråga dig som tycks ha erfarenhet av Melodifestival-semifinaler:), hur länge har man hållit på med dessa? Det är något helt nytt för mig. Hittade programmet av en slump på BBC3 igår och blev mycket förvånad.


Lillan

2006-05-19 @ 10:04:53
Postat av: Rutan

Kom Danmark inte med?? Jag kollade bara lite till och från. Danmarks låt var ju bäst!! Nu struntar jag i hela melodifestivalen.

Postat av: Inga

Lillan: Jag har ingen aning om hur länge det pågått men väldigt länge. Måste vara i minst 30 år, säkert närmare 40. Skulle gissa att det startade någon gång på 60 talet. Det är stort minsann här i Sverige. Men inte så i många andra länder tror jag. En del av våra tyska vänner har ingen koll alls på detta.

Rutan: Jag håller med om att Danmarks låt var bra. Gubben tippade den som finalvinnare, men jag tror inte att den gick vidare.

2006-05-19 @ 16:17:25
Postat av: Inga

Jo, jag hade fel. Danmarks bidrag spelades en snutt av men den hade redan gått vidare från en tidigare finalomgång.

2006-05-19 @ 18:28:04
Postat av: Lillan

Inga, jag menade inte själva melodifestivalen utan bara detta med semifinalen. Jag har sett på 'schlagerfestivalen', som det hette förr, sedan i slutet av 50-talet men att man har en semifinal dagarna innan finalen visste jag inte. När började man med det?

2006-05-19 @ 20:18:59
Postat av: petra

tack snälla du för din kommentar på min tavla - alltid roligt att nån gillar det man gör!!!

2006-05-20 @ 00:03:30
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: petra

tack inga för din kommentar - ja, man kunde ömnska att vår tids humanisk kunde ha rått bot på detta...

2006-05-20 @ 00:13:45
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: Inga

Lillan: Vet inget om när och hur detta med semifinaler kom till. Brukar inte titta på detta program så där jätteintresserat. Det blir lite i ögonvrån medan jag gör nåt annat.

Petra: Ser fortfarande fram emot att *Du gör en utställning av Dina bilder. Du måste tala om när ifall att det kan passa med någon Stockholmsresa för min del.

Jag vill ändå tro på humanismen, jag är väldigt mycket humanist tror jag. Och jag ser det lite grand som motsats till Darwinismen som jämnställer alla däggdjur inklusive människan. Jag köper inte den idén riktigt med konkurrensen och det naturliga urvalet som en mänsklig princip. För mig hör den till djurvärlden, inte till oss människor. Men där vet jag att jag får mycket mothugg från miljörörelsen och dess representanter.

2006-05-20 @ 00:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback