Rapport från Mattias i LA; effektpedal o radiointervju!

Nu ramlar mailen in från sonen Mattias i Los Angeles. Först ett lyriskt över hans köp av en effektpedal till gitarrspeleriet. Det är en sån som Pete Townsend hade, med helt fantastiskt ljud. Vi ska få en ljudfil vad det lider.  Det är alltså en gammal grej han köpt om jag förstått det rätt.

För något år sedan köpte han en gammal gitarr också, en Gibson. Men som jag förstår så är priserna inte på något sätt gamla. Prisökningen slår inflationen med hästlängder. Men han säger att de är absolut värda varenda dollar. Mattias har nog alltid spelat nåt instrument och nu är de fyra st som lirar på jobbet (skulle Jerrry Williams ha sagt); det är Mattias, en australiensare, en japan och en amerikan.

Igår kom ett något överraskat mail från Mattias. Han hade plötsligt blivit uppringd på telefon och intervjuad av Radio Värmland P4 programmet "Drive". De hade ställt frågor om hans jobb med att göra dataspel på Pandemic Studios. Han blev något överumplad och grämde sig över att han nog inte hade gett några jättebra svar. Men den som vill kan kolla! Exakt vilken dag det sänds visste inte programledaren, kanske idag eller imorgon. Drive sänds alla dagar mellan 16.00 och 17.45.  Måste ringa farmor o mormor idag så att de  lyssnar.  Annars kan vi väl hitta en ljujdlänk i efterhand via P4 Värmland antar jag .




Kommentarer
Postat av: petra

Ojoj vad du har ruskigt rätt - visst - jag får också ständiga associationer till antikens Rom!!! (skrev om det senast i bloggen angående detta med problemet med att man måste utöka antalet horor i Tyskland inför VM)
Jag uppskattar jättemycket dina inlägg och kommentarer!!

Petra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback