ENDAGSSEMESTER I VÄRMLAND!! nr 1

Det blev liksom en semesterdag igår. Vi åkte mot Sunne o villamässan där. Och så blev det men lite vims på vägen;

Först hade vi tänkt gå in på Esters kafé efter E18 så Roland skulle få sitt förmiddagsfika och jag skulle få titta på bildutställning som de brukar ha. Men det hade inte öppnat när vi kom dit. Sen tog vi Karlstad. Jag gick in på Hemköp och fick tag på konserverade fikon. Köpte 10 burkar så nu har jag ett förråd.

Därefter åkte vi till Konstagalleriet för att se en utställning, men det hade inte öppnat, inte heller Värmlands museum. Roland letade efter ett öppet kafé men hittade inget. Nu började koffeinabstinensen kännas av, klockan var bortemot 11.

Alltså lämnade vi Karlstad och åkte mot Sunne. 

Först åkte vi in till stan och letade kafé. Två som vi hittade var stängda och det tredje var helt fullt och med kö!! Roland flydde ut med något vilt i blicken. Jag uppdaterade mitt läsande på Sunnes bokhandel. Det var länge sedan. Jag har ju den senaste tiden varit en bloggskrivare istället för en bokläsare, alltså en aktiv språkhanterare istället för en passiv om man vill försöka uttrycka det lite positivt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback