BACKUP- HUR DÅ DÅ???

Varför skulle just jag födas till en komplett teknisk idiot??
Varför skulle just jag höra till en femtiotalsgeneration där kvinnor förväntades hålla sig minst 2 meter från alla tekniska dilemman och därför aldrig fick träna???
Varför får just jag teknik-panik ???

När jag nu någon enstaka gång försöker så får jag hålla på i timmar för att lösa enkla problem.
När jag sedan väl löst dem så har jag i alla fall glömt bort till nästa gång. All tid bortkastad. Skitt!!!

Nu försökte jag göra backup på min blogg. Jag ska ju testamentera den till barnbarnen och då behöver jag ha den på cd. Jag kan ju inte testamentera en blogg-adress som gått ur tiden för länge sedan. Men backupen funkar inte!!

Jag tror att jag får in bloggen på cd;n, men sedan går det inte att öppna det som finns där. Den morrar nåt om zip-filer och att det inte går att öppna. Jag som är en bildtänkare föreställer mig zipfiler som att man packar ihop filer i små paket och sen ska de kunna öppnas igen. Jag tror att det är öppningsfunktionen som inte funkar. Måste jag ha något speciellt program ¨på datorn för att veckla ut de ihoppackade zip-paketen?
Eller måste jag trycka på någon knapp som jag inte hittat än??

HJÄLP!!!

(Om hemside-kurs-Agneta läser det här så kommer hon att le igenkännande. Hon om någon har fått rädda mig ett antal gånger när jag körde fast i teknik-paniken och bara satt där helt lamslagen, berövad all tankeförmåga och all handlingskraft. I de här lägena känns det ungefär som matten kändes när jag gick i skolan. Jag såg aldrig någon lösning eller några möjliga utvägar. Det var som att dra ner en gardin.)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback