Vi cyklar

Vi cyklar
Jag gillar inte att röra på mig ute, men det kan man inte säga riktigt högt, för det ska man ju göra. Man ska älska frisk luft, promenader och motion. Jag gör det inte. Jag gillar inte att bli kall, frusen, vara ute i blåst som jag får ont i huvudet av  och kyla som får näsan att droppa. Så för att i ett dramatiskt slag undanröja alla mina argument för att inte röra på mig så fick jag en träningscykel i julklapp av man o barn. Nu har jag inget att skylla på längre. Nu cyklar jag och jag gör det på exakt på samma sätt varje gång, inte riktigt varje dag men nästan.  Typiskt lärare att göra det till rutin, schema ni vet........
Jag cyklar 7 kilometer varje gång på motstånd 4. Ok, jag vet att det är nästan nerförsbacke men jag är en "blutig Anfänger" som tyskarna brukar säga, "blodig nybörjare". De första 6 kilometrarna gör jag på 20 nånting i timmen, men den sista gör jag dubblet så fort 40 nånting i timmen. Då får jag oftast upp pulsen i 120 så där och det är nog bra. Den som sitter på cykeln här är inte jag, det är Roland förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback