Skogstokigt mode-bild

Skogstokigt mode
Uttrycket "skogstokig" var himla modernt för ett tag sen, men nu är det nog så passé att jag vågar använda det. Det blir så löjligt när en 55-åring använder supermoderna uttryck. Ungefär som att klä ut en kärring i ungdomligt trasmodekläder. Fel, fel, fel! Jag försöker hålla mig till "bättre begagnat" i språket.

Jo, lite skogstokig tror jag att gubben är. Stolt kommer han hemdragandes med en ny outfit för de kommande dagarnas skogsliv; alltså sprillranes ny motorsåg med pysventil (som han med nostalgi i blicken säger att han också hade på sin moped en gång i tiden), ny jacka, stövlar med sågskydd, verktygsbält, hjälm. Och det har nästan inte kostat nåt med LRF-rabatt! Rena inköpspriset!

Märkligt, så brukar det inte låta när jag drar iväg honom till rea på Dressman, då är det bara dyrt och plågsamt. Varje nyinvestering i civila kläder föregås av en oändlig räcka manipulationer från min sida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback