Kaos i sjukvården Årjäng4

Jag har inte fått nån respons på mitt mail i förrgår till vårdcentralen i Årjäng om att jag ville ha en tid. Annars kan det ju vara artigt att i såna lägen skicka ut åtminstone en blänkare om att

 "Vi har fått Ditt meddelande och återkommer med en tid så fort vi hamnat på en dag när just den aktuella tidboken är framtagen ur sina gömmor  och omsorgsfullt avdammad.............osv" 

eller nåt!

Eftersom jag inte hört nåt eller sett nåt så går jag in igen på Caremas hemsida för vårdcentralen i Årjäng, (jo, den finns fast den är en väl bevarad hemlighet och jag har fått reda på den mot att jag lovat att inte skvallra för andra patienter som möjligtvis också skulle kunna få för sig att slingra sig förbi telefonkön den vägen!  SKÄMT!)

Läser ordentligt  nu på hemsidan och får ett nytt fnissanfall för här står att

Det tar 5 (fem!) dagar att få en tid bokad per mail!!!  Låter fantastiskt. Så bökigt att lagra en massa mail i fem dagar för att sedan expiera dem! 

Och svaren kanske (?) inte kommer via mail utan via brev och då tar det ytterligare några dagar!!!!

Dom här fem dagarnas väntetid på mailrecept måste vara något slags rättvisekrav från teleonen / telefonisten. Eftersom det enligt uppgift ska ta fem dagar att få ett rutin-recept förnyat per telefon så ska det i rättvisans namn vara lika krångligt via mail

Ungefär som när vanliga postpaket måste ta 4 dagar på sig att komma fram. Innan det blev så hade vi ett väl fungerande system där paketen alltid kom fram dagen efter de var skickade. Men så skulle plötsligt den servicen kosta mer och då måste de andra paketen ta 4 dagar. En del hemskt omoderna postanställda struntade i detta och gjorde det lättvindigaste, nämligen lät alla paket komma fram dagen därpå oavsett vad folk hade betalat, det var enklast och billigast. För man hade inte kapacietet att lagra så mycket paket på sina kontor. Men icke, det blev skarp reprimander uppifrån. Det var bara att bygga ut lagret!!  Paketen skulle lagras i 4 dagar, punkt slut!!

Åter till Carema Årjängs hemsida, läser vidare att

- -  tyvärr så har man problem med sin dator så att man kan inte kommunicera via hemsidan nu utan man hänvisar vårdsökande  till att ringa. Jag  hälsas dessutom välkommen till en bra och nära sjukvård som ska göra allt för att ge mig bra service.........!!!!!

Dags för nästa hysteriska skrattanfall. Driver dom med mig?? Här har jag försökt boka en tid i två veckor drygt med ganska idoga försök och ännu inte kommit i närheten av att ens få kontakt med en levande person på bokningen!!!  Existerar tidbokningen eller är den bara ett skämt? Dom kanske bara skojar med oss:

Haha.... vi i Årjäng har hittat smartaste lösningen på de skenande sjukvårdskostnaderna, att ingen annan har fattat hur enkelt det är:  Skit i att bemanna tidbokningen på vårdcentralerna!!! 

Eller låtsas att den är bemannad genom att ha öppet några minuter då och då under den officiella bokningstiden. Då är det inte så lätt att genomskåda strategin. Nästan allt går ju att skylla på datafel om någon klagar!! 

Jaha, nu ska jag alltså utgå ifrån att mitt mail till vårdcentralen med bön om en ny tid inte har kommit fram p.g.a. datafel. Eller ska jag tro att det ligger där någonstans på en server och lurar med mitt personnummer och allt och väntar på att datafelet ska ordna sig och då landar det på vårdcentralen i Årjäng?

Idag hann jag inte försöka ringa i morse på telefontiden mellan 8 o 9.  (Min arbetsgivare betalar mig faktiskt lön för att jag ska arbeta, åtminstone ibland  och inte bara hänga i telefon). På eftermiddagstiden var jag tvungen att frakta mig hem p.g.a akut illamående och därpå följde sängläge.

Jag får väl fortsätta i morgon med ringandet.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback