Kaos i sjukvården Årjäng 3

Det fortsätter. Igår mailade jag till vådcentralen i Årjäng för att därigenom få en ny tid  hos min läkare och även för att kolla om jag var listad eller hade ramlat ur registret. Tänkte kanske att jag fått svar idag på mailen men icke......

Men det kanske kommer en annan dag.

Det var inte så enkelt att maila heller. Har tidigare sökt via vårdcentral Årjäng på google men det funkade inte. Inte förrän jag sökte på Carema+ Åräng så fick jag napp. Efter en stunds letande här så kunde jag finna en mailadress. Synd att man inte upplyser om mailadressen automatiskt per telefon när man nu som patient ändå tvingas tillbringar så mycket tid i sjukhusets telefonväxel med att vänta på besked.

För säkerhets skull försökte jag även komma fram på telefon idag igen. Ringde 4 gånger mellan 8.00 och 8.30 (sen börjar mina lektioner), men kom aldrig ens fram till telefonkön, det tutade bara upptaget.

Pratade med Inga-Lill på Apoteket per telefon ikväll. Mitt recept hade ringts in igår kl 16.30, vilket vi tackar för! Jag visste det inte under dagen idag och hade ingen lust att gå in en tredje gång och tjata. Medicineringen var ju  i alla fall avbruten och jag tånkte att jag får vänta ut den stipulerade veckan.

Enligt Inga-Lill har det varit såna här problem länge, bla. med recept som lovats och som inte har ringts in. Där är rutinerna tydligen bristfälliga. Apotekspersonalen får lägga ner mycket tid på att kolla såna här fall som mitt. Det är varken bättre eller sämre efter att Carema nu tagit över efter landstinget.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback