Gubben jagar!

Så försvann han då ut på jakt till slut. Imorse talade han om att åka till Årjäng i något nyttigt ärende.  Men sen har Bosse ringt hela dagen och med jämna mellanrum lämnat rapporter om dagens jakt. När han fick upp hare nummer två då gick det inte längre. Roland lagade snällt middag åt oss och försvann sedan ut med Leta. Årjängsresan var därmed uppskjuten.

Roland är fena på falukorv. Det låter väl inte klokt, men det är sant. Han skär den i tunna skivor och steker rejält på båda sidor, lite brända får de vara men inte mycket. Ska se ut som stora tunnskaliga röda blodkroppar (oj då, det var kanske ingen aptitlig jämförelse) Smakar perfekt till mosad potatis!

Jag har gått över huset lite snabbt så där och tittat på det med andras ögon, städat undan här och där.  Agneta ska ju komma o lägga ut min hemsida och då kan det vara en bra anledning att gå över de värsta innan, så hon inte vänder i dörren.

Jag har slut på böcker att läsa så nu återstår bara att roa mig själv genom att skriva innehållslösa bloggar och läsa nyheter på dagstidningarnas nätsidor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback