Doktorstid inställd!

Ibland går det troll i saker, som det här med min läkartid. Efter långt och strävsamt arbete kom jag ju fram och fick en läkartid. Skulle ha varit där idag. Ett par timmar före ringer sjukhuset och meddelar att min läkare är sjuk, så det blir inget idag. Men om en vecka så där!!

Men jag förklarar hur sjuk jag är just nu, att jag samtidigt tänkt bli undersökt för den envisa hostan och småfebrigheten som varat i två veckor nu. Då får jag en tid i em hos en annan läkare. Hon undersöker mig och skriver ut ett antal antihost-medikamenter.
 
Det dröjde väldigt länge innan hon kom tillbaka efter förskrivningsturen och jag började undra om jag missuppfattat nåt.
Men till slut kom hon.

- Fast, säger hon, det höll på att inte gå alls för våra datorer krånglar!!

Jag nästan bröt ihop. När fungerade något på sjukhuset för de stackars anställda där? Eller är det bara när jag närmar mig som systemen brakar ihop? 

Till allt annat elände fick jag tandvärk i natt där jag tappat en plomb. Nåja en plomb, snarare en halv tand. Lyckades få träffa en tandläkare imorse, en ung man som gav mig två val;
-Ja Du kan ju antingen prova o laga den fast den är så dålig så det kan vara lika bra att inte kosta på den utan ta bort den.

Pest eller kolera alltså. Inget blev i alla fall gjort idag så jag får återkomma imorgon em. 

Tala om att det gått troll i saker; då missar jag vårt arbetslags vecko- träff igen  och det för minst tredje gången i följd!! Dom kommer att tro att jag inte vill träffa dom alls. Fast det vill jag verkligen, de är jätte-trevliga arbetskamrater. !  Man kan inte ha bättre!

Nu ska jag sova.Gubben är på nåt möte längst uppe norra Värmland och kommer någon gång efter midnatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback