Backar om stackars Tomas Frisk!

Ok då, Tomas Frisk på Järvsö är ingen asfalt-natur-mupp. Han skulle klara glesbygdsvinter, snöskottning, strömavbrott och plogning. Jag tar tillbaka alla feberheta ilske-fördomar! som var just fördomar och inget annat.  Sen att han heter Frisk kan han väl inte rå för, han gör det väl inte för provocera mig när jag är sjuk. Han kom liksom i vägen.

Fast min kritik mot hur han skött PR:en för seminariet kvarstår absolut! Jätteklantigt!

Har jobbat idag med stöd av kemiska hjälpmedel; med jämna mellanrum TREO. Men ögonen ser ut som om jag vore halvdöd och i o för sig har det väl ibland känts så. Men det är en friskhetsinjektion att träffa ungarna och kollegorna. Nu börjar jag bli bättre, äntligen!

Klev ut ur sjukdomsdimmorna idag och kunde glatt överraskad konstatera att biljetterna till Sillerudsrevyn på Tjolitta nästan är slutsålda. Roligt för oss alla som strävar för att dra in pengar till vår bygdegård och i synnerhet för gubben och grannar som tränar för revyn. Den blir absolut ett strå vassare i år än förra året.
 
Imorgon blir en hård dag. Vi ska orka med två kalas; först fira Åse-Britt på Gränden, sen fira Evert på Tjolitta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback