Ättika mot död-råtta-lukt?

Det luktar skumt i badrummet. Ja, jag menar skummare än vanligt. Och framför allt vid tidpunkter när det inte borde lukta alls.

Det kan vara en död råtta i taket. Roland flinar¨sadistiskt och säger att det är inte ett dugg konstigt;
-Den har nog har dött av värmeslag!

Jag undrar om jag ska sätta ut ättika. Det gör alltid min mamma mot död-rått-lukt. Hon vet inte varför, men så har hon alltid gjort, oklart om för att skrämma iväg nya råttor eller för att som hon säger "det äter upp råttlukten".

Jag håller mest på det senare alternativet. Lukt lär egentligen vara molkyler. Jag tycker om att se för min inre syn hur de glupska taggiga ättiksmolekylerna slukar små försvarslösa råttmolekyler. Rätt åt dem när de invaderar mitt hus! Fast tyvärr ser jag också hypokondriskt hur jag faktiskt får i mig en stor del av råttan genom att andas in de råttmolekyler som bär iväg med hennes vävnader. Isch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback