Betalat räkningar= ILSKEUTBROTT!!

HUR KAN BANKERNA BARA FÅ HÅLLA PÅ SOM DOM GÖR OCH LURAS!!

SITTER LAGSTIFTARNA OCH LAGENS  UTTOLKARE I DERAS STYRELSER ELLER VAD!!!????

Det måste vara någon form att korruption bakom det faktum att deras genomruttna brist på moral och deras exempellösa girighet får fortgå inför allas våra ögon! För vi ser det ju varje gång vi betalar räkningar, varje gång vi läser ny-gamla "avslöjanden" i media, varje gång bankens företrädare i upphöjd nonchalans sätter sig över normala spelregler i samhället.


Jag har försökt betala de månatliga räkningarna idag på morgonen och det kan resultera i såna här moraliska och skriftliga  uppkastningar!

Några exempel:

1. Banken vet väldigt väl att 99 gånger av 100 så går en kund in på deras internetsida för att betala räkningar, inget annat. Men ändå envisas man med att gömma rubriken "logga in privat" med liten text i något hörn medan sidan i övrigt är full med  braskande reklam som inte intresserar mig ett dugg. Dessuom flyttas min lilla inloggningsruta ganska ofta på sidan så att jag inte med automatik ska gå direkt till den och undvika reklamdravlet. Jag ska helst tvingas läsa igenom varje onödigt ord varje gång.

2. Jag uppmanas av banken att betala räkningar flera dagar före sista betalningsdag med motiveringen att det kan ta några dagar att sköta överföringen. Detta är naturligtvis en evig lögn. Det tar inga dagar att sköta överföringen. Överföringstillfällen finns flera gånger varje dag. Var finns då pengarna i mellantiden, tiden från det jag skickar iväg dem tills dess de nåt mottagaren?? Jo, hos banken!! Banken som därmed varje dag hela året disponerar enorma penningsummor som de egentligen inte äger. Men jag kan slå vad om att de använder dem till att investera och slå mynt av för egen räkning, MINA PENGAR!! Jag vill ha del av vinsten som de gör på mina pengar!! Det vore anständigt.

3. Jag är normalt sett ekonomisk analfabet, men råkade av en slump se på ett kontoutdrag att 842 kr försvunnit till ett konto som jag inte alls hade någon skuld till eller skickat några pengar till. Jag påpekade detta till banken och efter några dagar så sattes pengarna tillbaka på mitt konto. UTAN FÖRKLARING! UTAN URSÄKT! UTAN MINSTA UNS AV KLÄDSAM ÅNGER ÖVER FELET!

Alltså, om jag av misshugg råkat lägga rabarber på  på 842 kr som inte var mina så skulle jag vara tillintetgjord  av skam och skuld. Ursäkterna / förklaringarna  skulle stå som spön i backen. 

Men inte banken inte!! Den står över alla vanliga moralbegrepp och behöver varken förklara eller ursäkta sina stöldförsök. För jag kallar det stöld när någon tar ifrån mig 842 kr och lämnar tillbaka dem först på anmodan. Stöld är det åtminstone tills jag  får en bra förklaring.

4. När jag var liten så betraktade mina föräldrar banken som en totalt pålitligt och otadlig institution. De lämnade allt med förtroende till sin bankman. De skulle bara veta att idag måste Du ha en advokat i högsta hugg för att över huvud taget ha något med banken att göra. Jag undrar hur många blåögda stackars 80-åringar bankerna skinnar varje dag i vårt land?? Några kan vi läsa om i media, framför allt när det gällt fondplaceringar, men alla de andra, som vi aldrig hör något ifrån. De som skäms och tiger eller bara dör ifrån bedrövelsen!

Tack o lov är det en månad till nästa gång eländet ska fram i ljuset!!


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Håller med håller med håller med.
Lätt skulle ju min personlige bankman kunnat svindla bort hela livförsäkringen jag fick ut efter min man!

Sparade för resten 200 i månaden på fondsparande. "Säkra" fonder. Pyttsan. Bad banken säga upp alltihop och satsa på något stensäkert. Jag menade alltså typ sparkonto. Så bankdamen nickade så förstående och sa att det här var lika säkert som ett vanligt sparkonto och kunde dessutom gå med betydligt större vinst. Upptäckte häromdagen att jag förra året förlorade 500 kronor... precis som året innan och året innan!! "Ja men en liten risk tar man ju alltid!" Nu ska jag kedja fast mig vid banken tills jag får ha mina pengar på ett vanligt sketet sparkonto!

Postat av: petra

Hej Inga
tack för dina uppskattande ord om mina bilder.
Jag kommer att ställa ut nästa gång i vår och då förmodligen i ganska liten skala i en rambutik i Nacka, Ektorps centrum...hos min rammakare närmare bestämt...
jag lovar att säga till - vad roligt!!

kram
Petra

2006-02-28 @ 15:45:21
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: petra

Hej igen,
jo, om du vill kan du kolla min hemsida - där visar jag rätt mycket av det jag gjort...klicka på www.musicomatrix.com och på "utställningen" eller så kollar du under "biografi" - där finns alla möjliga målningar indelade efter decennium..
kram
Petra

2006-02-28 @ 15:50:31
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: Inga

Tack för tipset, jag ska gå in på Din hemsida och kolla på bilderna.

Jag har ju en bit till Stockholm men det vore roligt att se Din utställning om det går att kombinera med besök hos sonen. Tacksam om Du säger till när.

2006-02-28 @ 16:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback