Hög nativitet? - Nej!

Jag har i sommar gått omkring o trott att ett antal unga damer har varit gravida och jublat över den plötsligt höga nativiteten! Men tji!

Vid rundvandringen på Töcksfors köpcentra och iofs rundvandringen på bloggen häromdagen, så insåg jag att det är MODET.

Modet är ju gravidlook! Det ska se ut som mammaklänningar gjorde på 70-talet; avtaget under bysten, rynkad/ ihopsnörpt "kjol därifrån och ut över magen. Enda skillnaden är att idag kan det vara något tunt sladdrigt tyg (vad nu det kan heta?). 

Precis som då så blir det babydollstuk och benen kommer att se ut som smala pinnar. En nära anhörig brukade säga att det ser ut som när en huggorm svalt en groda.

Jag tycker inte att det är speciellt snyggt men det beror nog enbart på mina märkliga associationer hemmahörande i stenåldern.

Kommentarer
Postat av: MariaMagdalena

Hallå där...:-))
Hoppas allt är bra. Jag måste till viss del hålla med dig...:-)), jag slutar aldrig med att förvånas över att modet "alltid" kommer åter. Jag är nog väldigt naiv på den fronten, tror alltid att modet kommer in i en "ny" fas men det visar sig om och om igen att den återkommer till en "gammal" fas. Väntar med spänning på krinolinerna....:-)).

Postat av: Nina på Johangården

hahahaha... jag skrattade åt dina ord...eller rättare sagt din anhörigs ord...

"som när en huggorm svalt en groda"

precis så ser det ut!

2006-08-02 @ 10:20:15
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: En liten tant

TACK - så har jag också tänkt i sommar.
70-talsmodet som helhet var inte snyggt ens då, tyckte jag.

2006-08-02 @ 11:59:33
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: petra

bloggpicnic?
kolla min blogg...

2006-08-02 @ 19:15:54
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Här är det inte bara modet som ger det intrycket. I så fall är det massor som stoppat in badbollar under topparna. Jag gissar att det kommer att vara svarta BB-krisrubriker på tidningarnas förstasidor om såder en månad.

2006-08-02 @ 20:45:47
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Rörande överens i detta är vi, oavsett om man passar eller inte i alla dessa olika klädstilar så finns det alltid de som gör ett tappert försök:)
Bra inlägg!

2006-08-02 @ 23:30:28
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Inga M

MariaMagdalena:Ja, varför inte krinoliner och stora pudrade peruker på damer o herrar?
Nina: Liknelsen är inte helt fel!
Tant: Helt rätt!
Petra: Ska kolla idag!
Frk Tjatlund: Det var väl roligt!
Solskuggan: Tackar!

2006-08-03 @ 06:26:12
Postat av: Ninni

Ooops sitter just nu med en klänning i Empirestil på mig...jag bara älskar den.
Inget som sitter åt någonstans och jag tycker att den är söt i sin bäckeböljatyg!
Nåja jag får väl se ut som en huggorm som svalt en groda då, ha,ha!!

2006-08-03 @ 11:32:41
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Inga M

Oj då, tur att Du inte tog illa upp över mitt moderaljerande. Empirestil heter det förstås o inte graviditetslook.

Å andra sidan får jag väl vara glad att Du inte kan se mig. Risken är att jag också platsar för en en eller annan djurliknelse, med mina trasiga (älskade) skor, hopplöst för stor bomullsskjortor och fullkomligt formlösa gamla byxor med jättebenfickor på. (Man kan ha både hundgodis och kamera med sig alltid i så stora fickor!) Till det alltid västar som ger värme och dessutom mer fickor till mob telefon och nycklar o annat löst.
Ha det gott i bäckeböljaempiren! Den är säkert söt på Dig!

2006-08-03 @ 13:14:18
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Annaa M

En stor skillnad mot förra gången när det var aktuellt är att många fler av de unga tjejerna är överviktiga så att det faktiskt sticker ut mage nedanför rynkorna!

Jag tycker de där skärningarna kan vara riktigt fina, Mellan spänner t o m ett brett lackskärp om så det pyser rynkor överallt. Själv provade jag mig igenom en del tidigare i somras och såg lika sagolikt DUM ut som någonsin!

2006-08-03 @ 13:23:29
URL: http://annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback