Tid

Klockan 10 söndag morgon och det känns som tiden är till låns och alldeles för knapp. Jag vill hinna vila ut i lugn o ro och umgås med Markus o Johanna samt skjutsa dem till Karlstad. Samtidigt vill jag hinna göra bilderna mindre som jag ska ha till min hemsida på kursen imorgon. Jag borde också börja göra i ordning nästa arbetsschema i matte som jag ska ha till mina elever efter jul. Sen i eftermiddag kl 3 vill jag gå på Matildas o Märtas luciatåg i kyrkan och  kl 7 i kväll på diskussionsgrupp om kommunens översiktsplan. Dessutom vill jag någon gång varje helg ha kontakt med min mor per telefon eller annorledes.


Fast det är klart att tiden inte är till låns. Den är min. Den är det enda jag egentligen äger. Och den är det upp till mig att göra det bästa av och prioritera i.


Om jag nu slår ihop dagens matbehov med umgänget med Markus o Johanna så kanske vi kan åka tidigare till Karlstad o äta där tillsammans. Sen kanske modren vill gå med på Luciatåg i kyrkan. Hemsidebilderna tror jag att jag prioriterar bort och jobbar med dem under kurstillfället på måndag istället. Ev. går jag dit en stund i förväg och sätter mig med dem.  Översiktsplanen kan jag också i nödfall skippa, men det vore lite roligt också. Alltså fortfarande öppet beroende på hur dagen utvecklar sig. Vila har jag väl fått tillräckligt eftersom jag nu klockan halv 11 till o med fortfarande ligger i sängen upphissad med motorn och med datorn i högsta hugg och har hunnit läsa tidningen på nätet i lugn o ro.


Mvh Inga




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback