Hockey

Det är speciellt med hockey på Färjestad. Det händer bara någon gång per år, men är rätt fascinerande. Lite gladiatorspel så där, bröd o skådespel åt folket enligt gammal romarfilosofi. Lite mobbning av domare och motståndare, gap o vrål. Vet inte om jag skulle vilja ta med ett litet barn på detta. Men det är verkligen fest och stämning också särskilt som Färjestad vann idag och i förlängning. God mat och trevligt folk på restaurangen. Det var jag o gubben och Mikael i Korsbyn, Rune på Åsen, sonen Markus o hans flickvän Johanna. Markus o Johanna kom direkt från Stockholm med tåg o taxi. Evert kunde inte gå med eftersom Lena var sjuk och lilla Maja inte fick någon barnvakt. Jag lyckades hamna bredvid en man som hade en snygg västernskjorta. Roland undrade var den var köpt så jag frågade; Austin och Nashville i Texas. Det visade sig att han sålde dataspel o sånt, så vi pratade om det och om LA och han sa att på tredje gatan i St Monica i LA finns en affär med fina västernskjortor. Världen är liten ibland. Måste meila det till Mattias. Småvägarna var grymt halkiga när vi åkte hem. Precis som en glasruta och jag var ordentligt rädd att köra Mikaels minibuss med automat. Jag är inte van vid den.


Mvh Inga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback