Kanske jordgubbar till midsommar?

 
Jordgubbsplantorna  blommar i växthuset och har kart, ganska stora också!
Jag lade träull under så att det inte ska bli jord på bären. 
 
 
 
 
 Den här är i glashuset på pallkragen, tidig sort, Fleur tror jag den heter. 
 
Så här är temperaturen nu på morgonen söndag! Det är ingen sommar än. Hoppas pelargonerna klarar sig, det är ju i alla fall en liten bit kvar till frost. Jag borde ha täckt dem förstås.  Bra med växthus till tomaterna!
 
En trevlig kväll hade vi igår med en jägar-vän här på en bit kvällsmat. Det finns alltid mycket att prata om och planera för.
 
Under dagen  ska jag bli bjuden på Mors-dags-middag!  Och sen  så ska vi träffa en släkting som bor långt borta, vi ses sällan. Det ser vi fram emot. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Då finns det nog hopp om egenodlade jordgubbar till midsommar :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback