Fint äppelträd och en trevlig kväll igår!

Nu blommar äntligen  vårt äppelträd, ser ut att kunna  ge en del frukt framöver.
 
Vi fick en fin kväll igår med goda vänner som vi inte träffat så här på länge pga pandemin.  Men nu vågar vi börja umgås inomhus igen. Jag känner mig lite ringrostig med att fixa för gäster men jag tror det gick bra till slut, fast jag blev så stressad så jag hann inte ta några bilder.  Det blev satsning på klassiska maträtter; förrätt med lite räkor, varmrätt porterstek på vildsvinslår och dessert Boelz äppelkaka.  Vi mumsade och åt och pratade  några timmar. Så skönt att kunna ses så här igen! 
 
Jag hade inte tid att ta några bilder av mat igår kväll, men idag på morgonen står Taizè-muggarna här och väntar på diskning! Roligt att kunna använda dem. De är ju från klostret Taizé i Frankrike. Tacksam till dotter M som tog med hem för många år sedan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback